تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۱۱۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیشترین مبادله تجاری استان زنجان با ترکیه انجام می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان ۶۵ درصد از صادرات و ۴۸ درصد واردات زنجان با کشور ترکیه انجام شده است، گفت: مبادلات بین‌المللی با ترکیه را نمی‌توان نادیده گرفت.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه مدیران اقتصادی استان با سفیر ایران در ترکیه تعداد واحد‌های صنعتی استان را یک هزار و ۲۵۰ واحد اعلام و اظهار کرد: اشتغال این واحد‌ها اشتغال حدود ۵۰ هزار نفر در پی داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت ۹۴ اتحادیه با صدور ۴۳ هزار پروانه کسب و کار در استان خبر داد و تصریح کرد: زنجان سالانه ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف با اشتغال ۶۰ هزار نفر به صورت فصلی و ۳۰ هزار نفر به صورت دائمی تولید می‌کند.

وی با بیان ۶۵ درصد از صادرات و ۴۸ درصد واردات زنجان با کشور ترکیه انجام شده است، ادامه داد: مبادلات بین‌المللی با ترکیه را نمی‌توان نادیده گرفت.

گلشنی به صادرات قابل توجه مواد خام به ترکیه اشاره و تصریح کرد: نوع مبادلات با ترکیه باید عوض شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان وجود مرکز لجستیکی در نزدیکی مرز ایران را الزامی دانست و گفت: زیرساخت‌های مرزی در ایران و ترکیه بسیار متفاوت است.

وی فعال شدن اتاق مشترک ایران و ترکیه را ضروری دانست و افزود: تشکیل میز مشترک باید به صورت جدی دنبال شود.

گلشنی صنایع پایین دستی در صنعت پتروشیمی و لوازم خانگی را از حوزه‌های قابل توجه برای سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: ارائه خدمات فنی و مهندسی هم باید مد نظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده