تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۸۶۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار مدیر‌کل صمت با نماینده مردم ابهر بیان شد:

رفع مشکلات صنایع بزرگ استان زنجان، عزمی جدی می‌طلبد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان در دیدار با نماینده مردم شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که رفع مشکلات صنایع استان، عزم جدی و همراهی تمامی مسئولان استانی را می‌طلبد.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان در دیدار با حجت‌الاسلام «حسن شجاعی علی‌آبادی» نماینده مردم شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ویژگی بارز صنایع مستقر در ابهر، بهره‌وری بالای انسانی، مصرف انرژی پایین و حجم بالای سرمایه‌گذاری است و رفع مشکلات آن‌ها عزم جدی و همراهی تمامی مسئولان استانی را می‌طلبد.

وی در ادامه تاکید کرد: ۲۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان در شهرستان ابهر مستقر هستند که ۳۵ درصد از اشتغال‌زایی کل استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان ابهر یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در این شهرستان، باید تلاش کنیم حلقه‌های مفقوده صنایع استان را ایجاد و زنجیره تولید در حوزه‌های مختلف را تکمیل کنیم.

گلشنی با اشاره به تدوین سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: در تلاش هستیم، این سند مطابق با سند راهبردی وزارتخانه تدوین و بومی‌سازی شود تا شاهد نتایج مطلوب آن در آینده نزدیک برای استان باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل شهرستانی بسیار حائز اهمیت است، افزود: هنر مدیریت در حوزه تولید و تجارت بایستی به‌گونه‌ای باشد که همزمان با سرعت یافتن رشد صنعتی شهرستان‌های برخوردار، سرعت رشد صنعتی مناطق کم برخوردار نیز افزایش یابد.

مدیرکل صمت استان زنجان از پایش واحد‌های صنعتی و معدنی استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده تا پایان سال عملیات پایش واحد‌های صنعتی و معدنی استان در قالب لایه‌های اطلاعاتی مدون و مشخص انجام و به اتمام برسد.

شایان ذکر است بازدید از شرکت فولاد اوسین تولید کننده لوله‌های مورد نیاز در چاه‌های نفت از دیگر برنامه‌های سومین سفر مدیر کل صمت استان زنجان به شهرستان ابهر در طی یک ماه گذشته بود که روز جمعه نهم دی‌ماه انجام شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده