تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۸۶۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد:

۲۷ طرح صنعتی در کارگروه اشتغال مصوب شده است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که ۲۷ طرح صنعتی در کارگروه اشتغال این استان مصوب شده است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از محور‌های صمت کردستان تعریف طرح‌های صنعتی است، گفت: تاکنون ۲۷ طرح صنعتی در کارگروه اشتغال استان مصوب شده است.

وی افزود: این ۲۷ طرح در شش ماهه اول و شش ماهه دوم سال لحاظ شده و با توجه به تعهد اشتغال صنعت، معدن و تجارت، تعداد ۸ هزار و ۹۹۲ نفر اشتغال‌زایی ثبت شده و در سامانه رصد اشتغال خوشبختانه ۹۱ درصد محقق شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان یکی دیگر از محور‌هایی که در حوزه صنعت مد نظر است، را جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دانست و اضافه کرد: با توجه به همت مقامات ارشد و پیگیری و برنامه‌ریزی‌های مستمر صمت کردستان، در آینده نزدیک در بحث اشتغال آفرینی و تولید، خبر‌های نویدبخش برای جوانان است.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی با مرکز خدمات‌رسانی استان مذاکراتی صورت گرفت و مجوز بی‌نام صادر شده و در این مجوز‌ها سرمایه‌گذار بدون گذراندن بروکراسی‌های اداری و با خیال راحت، به بحث سرمایه‌گذاری ورود پیدا می‌کند.

خلیقی با اشاره به اینکه صدور مجوز بی‌نام گام بلندی در راستای جذب سرمایه‌گذار برای استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌های استان است، ادامه داد: یکی از محور‌های مهم در حوزه صمت فعال‌سازی واحد‌های راکد و نیمه فعال است که دنبال رسیدن به ۱۰۰ درصد ظرفیت آن‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ واحد صنعتی غیر فعال داریم و با توجه به تمهیدات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال با توجه به تخصیص تسهیلات لازم به صنعت و تجارت ۲۵۹ میلیارد تخصیص اعتبار شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با توجه به تبصره سال ۱۴۰۰ که ابلاغ شد، بودجه‌مان نزدیک ۴۰۵ میلیارد بود، اما با توجه به تخصیص سه بانک ملت، صنعت، معدن و توسعه تعاون، در نهایت ۲۵۹ میلیارد تخصیص داده شد.

وی اضافه کرد: البته از سوی اداره کل صمت استان کردستان، به‌عنوان دبیرخانه تسهیل و رفع موانع تولید، تقریبا نزدیک ۶۷۰ میلیارد تومان طرح و پروژه برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی معرفی شده است.

خلیقی با بیان اینکه با همت و پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومان علاوه بر تخصیص ۲۵۹ میلیاردی جذب شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، اعتبارات ۱۴۰۱، اعتباراتی شناور است و هر دستگاه اجرایی که در استان نتواند اعتبارات لازم خود را جذب کند، واحد‌های تولیدی ما، سریعا آن اعتبارات را جذب می‌کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده