تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۰۷۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۷۴ واحد صنعتی در استان زنجان راکد است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۷۴ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد که ۱۳ واحد از این تعداد بزرگ و موثر است.

به گزارش می‌متالز، مجیدگلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان به پیگیری طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری استان برای اکتشاف معادن اشاره کرد و اظهارداشت: ۱۵ محدوده اکتشافی جدید در استان شناسایی شده است و با این حال توسعه اکتشاف معدن آهن «گوزلدره» از ذخیره ۸۰۰ هزار تن به ۹ میلیون تن در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در سطح استان ۲۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد معدنی احیا شد، بیان داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۶ واحد صنعتی و ۵ واحد معدنی احیا شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷۴ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد که ۱۳ واحد از این تعداد بزرگ و موثر است.

گلشنی اضافه کرد: اختلاف سهامداران، تملک بانک ملی به دلیل بدهی، بدهی بانکی به بانک صنعت و معدن، تملک بانک تجارت عدم اراده سرمایه‌گذار از جمله دلایل تعطیلی چند واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۱۷ میلیارد تومان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه گفت: بر اساس سند راهبردی هدف‌گذاری برای سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد تومان در بخش معدن استان منجر به رشد ۱۰.۹ درصدی و ایجاد ارزش افزوده ۱.۳ همت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مطالعه و تکمیل زنجیره‌های ارزش در استان گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه یکی از مسائل کلیدی تکمیل ارزش زنجیره صنعتی دراستان است که در این راستا ۴ زنجیره در بخش صنعت استان شناسایی و مطالعه شده است.

گلشنی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید با تکنولوزی برتر گفت: تولید فروسیلیس، تولید کنسانتره آهن، تولید خودرو برقی، تولید انواع دارو، تولید انواع ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده