تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۹۵۲۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زنجان ۱۴۵ طرح سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان ۱۴۵ طرح در دست اجرا با بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی با بیان اینکه برای یک هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی موجود در استان ۲۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: اشتغال این بخش ۴۸ هزار و۳۷۶ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان ۱۴۵ طرح در دست اجرا با بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده برای ۱۴۵ طرح در دست اجرا، ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۷هزار و ۸۰۰ اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: استان زنجان ۲۲ طرح مهم در دست اجرا بدون لحاظ پیشرفت فیزیکی هم دارد که اشتغال ۲۰هزار و ۵۰۰ نفری ایجاد خواهد کرد.

گلشنی با بیان اینکه استان زنجان، ۳۴ نوع ماده معدنی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر استان ۲۶۶ معدن فعال، ۸۱ معدن سلب صلاحیت شده، ۹۷ معدن غیرفعال و ۹ معدن متروکه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان استخراج اسمی سالیانه از معادن استان را ۱۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۳۴ تن اعلام کرد و افزود: ذخیره قطعی معادن استان ۷۳۰ میلیون و ۹۴۹ هزار و۸۹۲ تن است.

وی با تشریح عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این کارگروه ۳۱ جلسه تخصصی برگزار کرده و ۱۸۰ پرونده در کمیته تخصصی مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری بررسی شده است.

گلشنی تاکید کرد: ۱۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۱۵۰ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۰۰ مصوبه اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده