تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۹۴۵۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد؛

انجام ۱۱ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صنعتی در زنجان/ معرفی ۱۵۰ میلیارد تسهیلات برای صنایع پیشرفته استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد با اشاره به اینکه ۱۵ اسفندماه، اسناد مزایده مدیریت برداشت و فروش پسماند‌های شهرک تخصصی روی زنجان در سامانه ستاد برگزاری می‌شود، گفت: در سال‌جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی‌منفرد» مدیرکل صمت استان زنجان، با بیان خبر فوق گفت: در راستای اجرای مصوبه جلسه‌ای که با حضور معاونت امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت برگزار شد، مدیریت فرایند واگذاری پسماند‌ها از شورای عالی معادن به شورای معادن استان تفویض شد.

وی با بیان اینکه در این جهت مدیریت برداشت و فروش پسماند‌های حاصل از فرآوری شمش روی که در شهرک تخصصی روی به میزان بالغ بر ۱۰ میلیون تن است، طی مزایده واگذار می‌شود، افزود: هم‌اکنون اسناد مزایده تکمیل شده و ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه، تمامی اسناد در سامانه الکترونیکی ستاد بارگزاری خواهد شد.

مدیرکل صمت استان زنجان ادامه داد: تمامی شرایط، قراردادها، پیوست‌های قرارداد، فراخوان آگهی، نحوه اخذ ضمانت‌نامه‌ها، نحوه ورود و. در این سامانه به‌طور کامل و شفاف بارگزاری می‌شود تا تمامی متقاضیان بتوانند با اطلاعات کامل در این مزایده شرکت و در نهایت به بالاترین درصد پیشنهادی با بالاترین امتیاز صلاحیت فنی و مالی واگذار شود.

وی با اشاره به مدت ۴۵ روزه شرکت در مزایده اضافه کرد: عموما مزایده معادن ۱۵ روزه انجام می‌شود، اما استثناً با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز به جهت اینکه فرصت کافی برای تمامی متقاضیان برای دریافت اسناد و شرکت در مزایده باشد، مدت زمان شرکت در این مزایده حداقل ۴۵ روزه خواهد بود.

۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان

از سوی دیگر، گلشنی‌منفرد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۱۸ واحد صنعتی در استان راه‌اندازی شده، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد‌ها بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این واحد‌ها زمینه اشتغال ۳ هزار و ۳۳۷ نفر در صنایع استان فراهم شده، در خصوص میزان صدور جواز تاسیس و طرح توسعه در این مدت یادآور شد: یک‌هزار و ۷ مورد جواز تاسیس در استان صادر شده که سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این طرح‌ها، برای ۲۸ هزار و ۳۱۶ نفر اشتغال ایجاد شود.

معرفی ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع پیشرفته استان

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به اینکه با گذشت ۳ ماه از راه‌اندازی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان، تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع پیشرفته استان زنجان معرفی شده، افزود: طی ۳ ماهه اخیر ۱۰ واحد از صنایع پیشرفته درخواست دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان داشتند که جهت پرداخت به صندوق معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم تشریح خدمات صندوق به واحد‌های دانش‌بنیان و فناور تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شده، مقرر شد اطلاع‌رسانی لازم به واحد‌های دانش‌بنیان و فناور جهت استفاده از خدمات این صندوق صورت گیرد.

گلشنی‌منفرد اضافه کرد: در این راستا تفاهم‌نامه ۴ جانبه‌ای بین استانداری، پارک علم و فناوری، اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی جهت بهره‌مندی واحد‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق از خدمات مالی، مشاوره‌ای و ... صندوق منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه به این منظور به‌صورت ماهانه نماینده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان جهت پاسخگویی به سوالات واحد‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری مستقر خواهد شد، اظهار کرد: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته حمایت‌های مالی و اعتباری در بخش خصوصی و تعاونی در قالب اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیهی با سود تسهیلات ۵ تا ۱۵ درصد تا سقف ۱۵ میلیارد تومان، صدور انواع ضمانت‌نامه‌ها، خدمات مشاوره کارشناسی و .. را به صنایع پیشرفته، دانش‌بنیان و فناور ارائه می‌کند.

تشکل قوی مردمی، بازوی اجرایی مستحکم برای نهاد دولتی

از سوی دیگر، مدیرکل صمت استان زنجان در دیدار با هیات رئیسه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان که به مناسبت ۹ اسفند برگزار شد، از فعالیت خیرخواهانه تمامی بازرسان انجمن تقدیر کرد و گفت: تشکل‌های مردمی منتخب از نهاد جامعه می‌تواند بهترین بازوی اجرایی برای سازمان‌های دولتی باشد.

وی با اشاره به عدم آگاهی عموم مردم از حقوق خود مقابل صنوف، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده، بازنشر حقوق مردم است.

گلشنی‌منفرد نیاز به بازتعریف تشکیلاتی، مکانی، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجمن داریم، تصریح کرد: انجمن‌های مردم نهاد، بهترین تبلور واگذاری کار‌های مردم به خود احاد مردم است.

وی اضافه کرد: همایش معرفی کارخانجات و تولید کنندگان بخش خصوصی و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی که نسبت با رعایت حقوق مصرف کننده و ارباب رجوع همت کنند، در قالب همایشی و با همکاری انجمن برگزار خواهد شد

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به تورم موجود در کشور و وضعیت اقتصادی مردم شریف استان گفت: متاسفانه در کنار مشکلات اقتصادی، مردم نسبت به نهاد‌های نظارتی بر بازار بی‌اعتماد شده‌اند که باید علاوه بر تشدید بازرسی‌های سازمان‌های دولتی، انجمن‌های مردم نهاد نیز در کنار ایشان در طرح‌های بازرسی حاضر باشند.

شایان ذکر است انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با عضویت ۲۷۰ نفر عضو افتخاری در حال حاضر سومین دوره ۴ ساله خود را طی می‌کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده