تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۹۴۷۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معرفی صنایع پیشرفته برای دریافت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در زنجان

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با گذشت سه ماه از راه‌اندازی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان، تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع پیشرفته استان زنجان معرفی شده است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی با بیان اینکه در سه ماه گذشته مالکان ۱۰ واحد از صنایع پیشرفته درخواست دریافت تسهیلات را داشتند، اظهار کرد: این واحد‌ها درخواست دریافت تسهیلاتی به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان را داشتند که به صندوق حمایت از این صنایع معرفی شده‌اند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به لزوم تشریح خدمات صندوق به واحد‌های دانش بنیان و فن‌آور افزود: در جلسه‌ای که با مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد تصمیم بر اطلاع رسانی لازم به واحد‌های دانش بنیان و فن‌آور برای استفاده از خدمات این صندوق شد.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای بین استانداری، پارک علم و فناوری، اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی برای بهره‌مندی واحد‌های دانش‌بنیان، فن‌آور و خلاق از خدمات مالی، مشاوره‌ای و ... صندوق منعقد خواهد شد.

گلشنی تصریح کرد: به این منظور به صورت ماهانه نماینده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان برای پاسخگویی به سوالات واحد‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری مستقر می‌شود.

شایان ذکر است، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته حمایت‌های مالی و اعتباری در بخش خصوصی و تعاونی در قالب اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیهی با سود تسهیلات ۵ تا ۱۵ درصد تا سقف ۱۵ میلیارد تومان، صدور انواع ضمانت نامه‌ها، خدمات مشاوره کارشناسی و .. را به صنایع پیشرفته، دانش‌بنیان و فن‌آور ارائه می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده