تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۹۴۹۸۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اولین خانه‌های «خوی» به اسکلت رسید

‌می‌متالز - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن با نیرو‌های خود از چهار استان، ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات و مصالح ساختمانی به منظور بازسازی در منطقه زلزله‌زده خوی حضور دارد که اولین واحد‌ها به مرحله فونداسیون و اسکلت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، اکبر نیکزاد گفت: عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی منطقه زلزله‌زده خوی توسط نیرو‌های معین بنیاد مسکن که از چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در منطقه مستقر شده اند به همراه ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات در حال انجام است.

وی افزود: مصالح ساختمانی مثل میلگرد، سیمان و اسکلت اهدایی بنیاد مستضعفان در بین زلزله زدگان توزیع شده و اولین واحد‌ها به مرحله فونداسیون و نصب اسکلت رسیده اند. درخصوص واحد‌های تعمیری هم با توجه به اینکه مردم تمایل دارند واحدهایشان بازدید فنی شود، بررسی‌ها در این زمینه انجام شده است. حدود ۳۰‌هزار واحد مورد بازدید قرار گرفته که مشکلی به لحاظ فنی و استحکام ندارند. برای آن تعداد که نیاز به تعمیر دارند نیز دستور کار صادر شده و مردم در حال تعمیر منازل خود هستند. نیکزاد درباره زمان اتمام بازسازی واحد‌های زلزله زده خوی گفت: عمده واحد‌های تعمیری ان‌شاءالله تا قبل از پایان سال‌جاری تکمیل می‌شود. زمان تکمیل واحد‌های احداثی هم پایان خردادماه سال آینده خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده