تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۵۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی حل مشکل ۴ واحد تولیدی آذربایجان غربی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰۰ نفر

‌می‌متالز - جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری به منظور بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی معدن دیوالان سردشت، واحد تولیدی نمونه سلماس، معدن سیلیس بوکان و کارخانه اروم آدا با اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شد،

به گزارش می‌متالز، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری به منظور بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی معدن دیوالان سردشت، واحد تولیدی نمونه سلماس، معدن سیلیس بوکان و کارخانه اروم آدا با اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شد، اظهار کرد: در بحث حمایت از تولید و کمک به کارآفرینان هر چه قدر تلاش کنیم باز کم است چرا که آن چیزی که منظور نظر است و باید اتفاق بیافتد، نیفتاده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در زمینه معدنی، کشاورزی و صنعتی در استان وجود دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرند و باید در جهت شکوفایی اقتصاد استان و رونق اشتغال در استان از آن‌ها بهره بگیریم.

وی با بیان مصادیقی از اقدامات دادگستری استان در حمایت از تولید گفت: واحد‌های بزرگی مثل فولاد ارومیه با بیش از یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تعیین تکلیف شده است و یا واحد‌های بزرگ دیگر که همگی به چرخه تولید بازگشته‌اند و موجب رونق اشتغال و اقتصاد استان شده‌اند.

عتباتی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی معیشت‌محور است گفت: هر قدمی که برای اقتصاد، تولید و اشتغال برداشته شود در واقع از آسیب‌های اجتماعی کاسته شده است، لذا باید بخش خصوصی را با تمام توان حمایت کرد و از اقدامات آن‌ها در حوزه تولید و اشتغال صیانت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غدبی نیز در ادامه این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: اقدامات شاخصی از سوی دستگاه قضایی در حوزه حمایت از اشتغال و کارآفرینی انجام یافته است که قابل تقدیر می‌باشد.

مجیدی ادامه داد: اشتغال یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و ضرورت زندگی است و هر چه قدر در مسیر حمایت از تولیدکنندگان و امر اشتغال‌آفرینی قدم برداریم، خصوصاً در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان به همان میزان هم زمینه تامین امنیت را فراهم کرده و هم از ارتکاب بزه‌های خرد که ریشه در معیشت دارد جلوگیری کرده‌ایم.

در این جلسه مشکلات مربوط به چهار واحد تولیدی معدن دیوالان سردشت، واحد تولیدی نمونه سلماس، معدن سیلیس بوکان و کارخانه اروم آدا مطرح و درخصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر شد و نهایتاً مصوباتی که گره از مشکلات این واحد‌های تولیدی باز می‌کند به تصویب اعضای جلسه رسید.

از جمله این مصوبات این بود که درخصوص معدن سنگ آهن دیوالان سردشت مصوب شد مجموعه مدیریتی معدن علاوه بر اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم نسبت به حل مشکل زیست محیطی، حقوق دولتی و اشتغال اهالی منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

در مورد معدن سیلیس بوکان نیز مقرر شد برای اطلاع از وضعیت این معدن رئیس کل دادگستری استان از آن بازدید کند، همچنین در مورد واحد تولیدی نمونه سلماس نیز مصوب شد سهمیه سوخ گازوئیل تا آخر اردیبهشت ماه به این واحد اختصاص یابد.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده