تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۹۴۹۸۹
حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

بررسی پیشنهاد روس‌ها برای تأمین مالی راه آهن رشت-آستارا در وزارتخانه‌های راه و اقتصاد/آغاز پیش فروش بلیت‌های قطار نوروزی ۱۴۰۲

‌می‌متالز - از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به بررسی پیشنهاد روس‌ها برای تأمین مالی راه آهن رشت-آستارا در وزارتخانه‌های راه و اقتصاد و آغاز پیش فروش بلیت‌های قطار نوروزی ۱۴۰۲ اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

بررسی پیشنهاد روس‌ها برای تأمین مالی راه آهن رشت-آستارا در وزارتخانه‌های راه و اقتصاد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص نشست ویدئو کنفرانس با همتای روسی خود بیان کرد: پیش نویس متن موافقتنامه ارسالی از سوی طرف روسی برای تامین مالی ساخت راه آهن آستارا – رشت به طول ۱۶۲ کیلومتر توسط وزارت راه و شهرسازی وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی و نهایی شدن است.

آغاز پیش فروش بلیت‌های قطار نوروزی ۱۴۰۲ از ۱۳ اسفند

مدیرعامل راه‌آهن از آغاز پیش فروش بلیت‌های قطار‌های نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز شنبه ۱۳ اسفندماه در کلیه مسیر‌ها به استثنای مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس و بالعکس خبر داد.

بارگیری ۳۳.۵ میلیون تن کالا در ناوگان ریلی طی سال ۱۴۰۱

ناوگان حمل و نقل ریلی موفق به بارگیری بیش از ۳۳ میلیون و ۵۷۵ هزار تن کالا در مدت ۹ ماه سال جاری شده است.

مهم‌ترین کریدور‌های ترانزیتی ایران همسو با ابتکار کمربند-راه/ظرفیت چین برای مشارکت در تکمیل کریدور‌های ریلی

مشاور امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری طرح‌های ریلی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به کریدور‌های ترانزیتی در ایران و همسو با ابتکار کمربند-راه، بر ظرفیت کشور چین برای مشارکت و همکاری در تکمیل کریدور‌های ریلی تاکید کرد.

رشد ۲۰ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال۲

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش جابجایی بار و مسافر در یازده ماهه امسال خبر داد و گفت: تا پایان بهمن ماه قریب به ۸۵۴ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شده‌اند که از این مقدار ۶۸۹ هزار مسافر سهم قطار‌های اصلی و مابقی مربوط به تردد مسافرین با قطار‌های محلی است.

لزوم تکمیل و توسعه راه‌آهن آذربایجان‌غربی/تکمیل ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه پیشرفت بالای ۹۸ درصدی دارد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تکمیل و توسعه راه‌آهن در استان، گفت: تکمیل ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه پیشرفت بالای ۹۸ درصدی دارد.

جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر طی ۱۱ ماهه سال جاری در راه آهن قم

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به رشد ۴۲ درصدی جابجایی مسافر دریازده ماهه سال ۱۴۰۱ از طریق ناوگان ریلی گفت: راه آهن قم با جابجایی دو میلیون و۴۳۵ هزار و ۵۵۳ نفر در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

تعویض ۶ دستگاه سوزن در راستای افزایش سرعت در ۷ ایستگاه ناحیه اصفهان

مدیر کل راه آهن اصفهان گفت: در راستای افزایش ایمنی، روانی سیر وحذف تقلیل سرعت‌ها و به طبع آن کاهش کندی سیر قطار‌ها و همچنین حذف نقاط حادثه خیز در شبکه ریلی ۶ دستگاه سوزن از ایستگاه بادرود تا ایستگاه فیروز آباد تعویض شد.

به ثبت رساندن رکورد بارگیری روزانه کالای اساسی از طریق حمل ریلی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)
در جریان خروج ریلی کالا‌های اساسی از مجتمع بندری امام خمینی (ره) از طریق حمل ریلی، با بارگیری ۱۹۸ دستگاه واگن با تناژ۱۰ هزار و ۷۰۹ تن در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.

شروع پیش فروش بلیت سفر‌های نوروزی قطار از اواسط اسفندماه

معاون حمل نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به دستور وزیر، نشست کارگروه اجرایی ستاد سفر‌های نوروزی به طور مستمر تشکیل می‌شود از شروع پیش فروش بلیت سفر‌های نوروزی قطار از اواسط اسفندماه خبر داد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده