تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۸۲۹۳
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بهره‌برداری از ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه

‌می‌متالز - ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه بامداد امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم به توسعه آتی شبکه ریلی در سطح استان پرداخت و گفت: که در این خصوص اتصال ایستگاه راه‌آهن ارومیه به قره تپه سلماس و ایستگاه راه‌آهن تبریز مدنظر است که در این خصوص وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه به شرکت ساخت برای شروع مطالعات در سال جاری صادر کرد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم، با اشاره به محوریت جاده‌های آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل کالا و مسافر گفت: زیرساخت‌های ایستگاه باری در راه‌آهن ارومیه مورد توجه بوده و برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو گفت: ایستگاه باری راه آهن ارومیه تکمیل شد و ایستگاه باری نقده نیز تا پایان سال جاری تحویل بهره بردار (اداره کل راه آهن آذربایجان) خواهد شد.

وی از تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن این استان، تاکید کرد: تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل‌ونقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن جذب اعتبار را داشتیم و جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد.

حمزه‌لو بیان کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پنج پایانه مرزی نیازمند استفاده حداکثری از حمل‌ونقل ریلی است.

وی اضافه کرد: از ۱۱ ایستگاه راه آهن در حوزه آذربایجان‌غربی، هفت ایستگاه راه آهن در ارومیه و جنوب استان قرار دارد که نواقصات این ایستگاه‌ها برای حمل بار تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ایستگاه‌های راه آهن این استان ظرفیت جابجایی و حمل سالانه حدود ۱۰ میلیون تن بار و ۱.۵ میلیون نفر مسافر را دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

عناوین برگزیده