تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۲
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۲۹۵۱۴۱

افزایش جابجایی بار و مسافر از ناوگان حمل و نقل ریلی گیلان

‌می‌متالز - مدیر کل راه آهن شمال ۲، حوزه‌ی گیلان، از جابجایی بیش از ۸۰۰ هزار مسافر از طریق حمل و نقل ریلی استان در ۱۰ ماه منتهی به بهمن امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین ولدی از افزایش جا به جایی بار و مسافر در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: تا پایان بهمن حدود ۸۵۴ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شدهاند که از این تعداد ۶۸۹ هزار مسافر سهم قطار‌های اصلی و بقیه مربوط به مسافران با قطار‌های محلی است.
وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نیمه شعبان و عید نوروز و مصادف شدن آن با ایام مبارک رمضان، شاهد افزایش مسافران خواهیم بود.
مدیرکل راه آهن شمال دو – حوزه‌ی گیلان همچنین در خصوص عملکرد این اداره کل در حوزه جا به جایی بار گفت: تا پایان بهمن بیش از یک میلیون و ۵۷۳ هزار تن بار تخلیه شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.
غلامحسین ولدی همچنین به افزایش ۷ درصدی بارگیری کالا هم اشاره کرد و افزود: در این مدت، یک میلیون و ۲۶ هزار تن بارگیری در ثبت شده است.
وی گفت: با نظارت مستمر بر قطار‌هایی که در محدوده جغرافیایی این منطقه رفت و آمد کرده اند میانگین زمان تاخیر قطار‌های مسافری در مدت ۱۱ ماه نسبت به پارسال ۱۶ و نیم درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده