تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۹۱۱۶۹

افزایش ۶۱ درصدی صادرات ریلی از گلستان

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن شمال شرق۲ گفت: حمل بار بین‌المللی در ۲ سال اخیر از ۵۶۶ هزار تن بار به ۹۱۱ هزار و ۵۹۳ تن رسیده که با رشد ۶۱ درصدی همراه بوده و میزان جذب اعتبارات نیز ۲۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، محسن اعتماد ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ اظهارداشت: جهش بسیار خوبی در دو سال گذشته در حوزه جابجایی بار از طریق راه آهن حوزه منطقه مرزی و مرکز لجستیک اینچه برون انجام شده است.

وی افزود: در این دو سال عملکرد حمل بار بین‌المللی از ۵۶۶ هزار تن بار به ۹۱۱ هزار و ۵۹۳ تن رسیده که با رشد ۶۱ درصدی همراه بوده و میزان جذب اعتبارات نیز ۲۲۰ درصد افزایش یافته و همچنین در اشتغال زایی مستقیم در امور تخلیه و بارگیری شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ اظهار کرد: از ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ ضریب اشغال قطار‌های مسافری از ۵۵ درصد به میانگین ۹۳ تا ۹۷ درصدی دست یافته که این نشان از جهش ۶۹ درصدی ضریب اشغال قطار‌های مسافری است.

وی اظهار کرد: مجموع درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ شاهد رشد ۱۶۰ درصدی بوده که وجود مرکز لجستیک مرزی اینچه برون فرصت طلایی و همچنین یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های اقتصادی و اشتغالزایی استان است.

اعتماد گفت: شناخت لازم از ظرفیت‌ها و برنامه ریزی مدون و موثر و پایدار و بهره مندی از فرصت‌های این منطقه می‌تواند استان گلستان را در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی متحول کند.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس هم در این مراسم گفت: حمل و نقل ریلی در حوزه بار و مسافر مهم‌ترین زیرساخت توسعه کشور و منطقه است که علاوه بر مزیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی به توسعه روابط و پویایی مراودات تجاری و ارزآوری با کشور‌های همسایه از طریق حوزه ریلی می‌کند که مرکز لجستیک مرزی اینچه‌برون و حوزه ریلی شمال شرق ۲ دروازه ورود به کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های CIS است.

وی افزود: حوزه ریلی جز سرمایه‌های ملی، ارزان، ایمن و مطمئن است و مردم نیازمند خدمت صادقانه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده