تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۷۸۹۱۸
ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس؛

استماع گزارش عملکرد معاونان وزیر راه و شهرسازی درحوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای/ ۲۹۳ کیلومتر تا پایان سال به بخش آزادراهی کشور اضافه می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و شرکت راه آهن در خصوص اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود و برنامه‌های آتی به کمیسیون عمران مجلس گزارش دادند.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست امروز (۱۰ آبان ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست خبرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن حضور پیدا کرده و گزارشی از اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در ابتدا مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گزارشی از پروژه‌های قابل بهره برداری آزادراهی تا پایان سال ارائه کرد که مجموعا به ۲۹۳ کیلومتر می‌رسید و به گفته وی با بهره برداری از این آزادراه‌ها عملکرد دولت سیزدهم در این حوزه به حدود ۳.۵ برابر متوسط سالانه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: خادمی همچنین گزارشی از تکمیل برخی از کریدور‌های شبکه آزادراهی کشور و عملکرد ساخت و توسعه آزادراه‌ها در سال‌های برنامه پنجم و ششم توسعه ارائه کرد. وی همچنین نبود مشوق مناسب برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، کافی نبودن درآمد ناشی از اخذ عوارض، عدم امکان مشارکت مستقیم بانک‎ها، عدم تخصیص به موقع اعتبار متناسب با زمان اجرای پروژه را از جمله چالش‌های بخش مشارکت طرح‌های آزاد راهی معرفی کرد و سپس اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز هر کدام به بیان نکته نظرات و مشکلات مربوط به راه‌های حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

ایری عنوان کرد: در ادامه نشست نیز مدیرعامل راه آهن گزارشی از اقدامات خود در این حوزه ارائه کرد و سپس شکستن رکورد حمل بار ترانزیت ریلی صد ساله و رشد ۲.۵ برابری سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ و نیز شکستن رکورد حمل بار صادرات ریلی با رشد ۳۰۰ درصدی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، تقویت کریدور شرق به غرب و احیای جاده ابریشم و تقویت کریدور شمال به جنوب و افتتاح مسیر ترانزیتی ریلی روسیه – هند، توسعه حمل و نقل ریل مسافری و بازسازی شبکه ریلی را ازجمله دستاورد‌ها کلیدی در دوره مسئولیت خود عنوان کرد. پس از گزارش وی نمایندگان نیز نکته نظرات خودشان را در راستای بهبود وضعیت ریلی کشور و نیز مشکلات مربوط به حوزه انتخابیه خود مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده