تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۹۲۹۹۳

هزینه ۳۲۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی گلستان

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از جذب و هزینه حدود ۳۲۰ میلیارد تومانی اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در استان گلستان خبر داد. محسن اعتماد اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ریلی برای تحقق اهداف و برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارد، امری ضروری است. وی گفت: جذب اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در دو سال اخیر در استان گلستان رکورد بی سابقه‌ای را تجربه کرده است.

به گزارش می‌متالز، اعتماد یادآور شد: این در حالی است که از سال ۱۳۹۳ تا نیمه مرداد سال ۱۳۹۹ یعنی در مدت تقریبا ۶سال تنها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل ریلی استان گلستان اختصاص داده شده بود، اما در همین دو سال اخیر شاهد رشد ۲۲۰ درصدی در جذب اعتبارات هستیم. این مسوول یکی از آثار رشد ۲۲۰ درصدی اعتبارات و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه ریلی را رشد ۶۱ درصدی در زمینه حمل‌ونقل بار بین المللی اعلام کرد و افزود: در مدت ۶ سال (از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹) مجموع حمل بار بین المللی از خطوط ریلی استان ۵۶۶ هزار و ۳۰۴ تن بود که فقط در دو سال اخیر ۹۱۱ هزار و ۵۹۳ تن حمل بار در حوزه بین المللی در استان گلستان به ثبت رسیده است. وی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های ریلی و افزایش مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه اظهار کرد: در سفر نخست دولت به استان گلستان، رئیس جمهوری بیشترین وقت را در منطقه اینچه برون گذاشت.

در جریان آن بازدید «تکمیل زیرساخت مرکز لجستیک اینچه برون» مورد تاکید و در فهرست مصوبه‌های سفر نیز قرار گرفت. مدیرکل راه آهن شمال شرق۲ ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان است که از محل تهاتر نفت تامین خواهد شد. ترک تشریفات برای پیمانکار طرح که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بوده گرفته شد که البته کاری زمان بر بوده است. وی گفت: مصوبه تکمیل زیرساخت‌های مرکز لجستیک اینچه برون سه ساله بوده و ما این قول را به دولت سیزدهم، مسوولان استانی و مردم می‌دهیم که تا دو سال دیگر این طرح راهبردی به اتمام برسد. ضمن اینکه اکنون نیز برای ۲۱۰ نفر از ساکنان مناطق مرزی استان در این مرکز لجستیک، شغل پایدار ایجاد شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده