تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۹۱۶۴۰
استاندار گیلان:

بهره برداری از پروژه راه آهن رشت - آستارا در اواخر بهار ۱۴۰۲

‌می‌متالز - استاندار گیلان از بهره برداری پروژه راه آهن رشت به آستارا در اواخر بهار آتی خبر داد وگفت: راه اندازی این خط ریلی راه آهن رشت به آستارا منجر به توسعه و رونق اقتصادی استان گیلان می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسدالله عباسی ظهر پنج شنبه در آئین افتتاحیه ۴۱ پروژه‌های آبفای گیلان در فومن، اظهار کرد: حل مشکلات مردم با روی کار آمدن دولت سیزدهم در ریل اجرا قرار گرفت.

وی از بهره برداری پروژه راه آهن رشت به آستارا در اواخر بهار آتی خبر داد، افزود: راه اندازی این خط ریلی راه آهن رشت به آستارا منجر به توسعه و رونق اقتصادی استان گیلان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به عزم جدی در اجرای پروژه‌های نیمه تمام در استان، بیان کرد: استخر شنایی در رشت بعد ۱۸ سال وقفه به بهره برداری رسید که شرایط برگزاری و میزبانی مسابقات بین المللی را دارد.

مسکن، اشتغال و سلامت مردم جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است

عباسی با بیان اینکه بخش مسکن، اشتغال و سلامت مردم جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: ارتقای کیفی سلامت و بهداشت درمان و همچنین تأمین مسکن و اشتغال به صورت جدی در گیلان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران رژیم پهلوی امکانات زیر ساختی در گیلان وجود نداشت، افزود: کمتر ۱۰ درصد روستاییان در دوران پهلوی برق دار بودند که اکنون بیش از ۹۹/۹۶ درصد گیلان برق دار هستند و این اتفاقات خوب به برکت انقلاب اسلامی است.

استاندار گیلان از اختصاص ۱،۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های برق رسانی استان خبر داد و اضافه کرد: در دهه فجر امسال ۱۳۰ پنل انرژی خورشیدی در اختیار عشایر قرار گرفت تا مشکل تأمین انرژی این مناطق رفع شود.

نصب ۱۲۰۰ کیلومتر کابل خود نگهدار در مناطق مختلف گیلان

عباسی با اشاره به نصب ۱۲۰۰ کیلومتر کابل خود نگهدار در مناطق مختلف گیلان، بیان کرد: برای تاب آوری شبکه برق و همچنین پایداری تداوم انرژی این میزان کابل خودنگهدار نصب شده است.

وی با بیان اینکه کار در دولت سیزدهم تعطیل بردار نیست، افزود: هیچ بن بستی در ادبیات دولت سیزدهم وجود ندارد و همه مصمم و مکلف به حل مشکلات هستند.

استاندار گیلان با اشاره به مشکل محیط زیست و محدودیت‌های مناطق چهارگانه برخی روستا‌های استان، اضافه کرد: رفع مشکل زیست محیطی و محدودیت‌های مناطق چهارگانه گیلان باید با طرح در شورای عالی محیط زیست حل و فصل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده