تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۸۱۱۰۱

حضور روس‌ها در ساخت خط‌آهن رشت-آستارا تا ۱ ماه آینده نهایی می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی از به‌نتیجه رسیدن حضور روس‌ها در ساخت خط‌آهن رشت-آستارا تا ۱۵ دسامبر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی برقی کردن خط‌آهن اینچه‌برون-گرمسار تسریع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شهریار افندی‌زاده اظهار کرد: چارچوب شانزدهمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه «حمل‌ونقل روسیه» مسائل مربوط به توسعه زیر ساخت‌های حمل‌ونقل، افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر و تامین امنیت در حوزه حمل‌ونقل برنامه‌ریزی و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این همایش با "ایگور لویتین" دستیار ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی بین ایران و روسیه با تمرکز بر پروژه ساخت راه آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید
تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال ـ جنوب طی ۴ سال/ ساخت خطّ آهن رشت ـ آستارا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وی افزود: همچنین در این ملاقات طرفین ضمن اشاره به اهتمام و تاکید روسای جمهور دو کشور در خصوص تسریع آغاز عملیات اجرایی ساخت این مسیر ترانزیتی استراتژیک ایجاد این زیر ساخت را تضمین کننده ترانزیت ۱۵ میلیون تن کالا در سال تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی و در صورت توسعه و بهسازی خطوط موازی و افزایش ظرفیت با ۲ خطه کردن مسیر ریلی مذکور در چشم‌انداز افق طرح تا ۴۰ میلیون تن کالا در سال ارزیابی کردند.

افندی‌زاده گفت: طرفین توافق کردند که گفتگو و رایزنی‌ها تا حصول نتیجه قطعی ادامه یابد و طرف روسی تا ۱۵ دسامبر امسال (۲۴ آذرماه ۱۴۰۱) موضوع را به نتیجه برساند.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از بررسی توسعه همکاری‌های لجستیک و حمل‌ونقلی در بخش‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی خبر داد و افزود: در دیدار با معاون وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و فنی برای توسعه روابط حمل‌ونقلی دو کشور مطرح شد تا پروژه‌های پیشنهادی از جمله شروع عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستانه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

افندی‌زاده اضافه کرد: در خصوص اجرایی شدن پروژه برقی سازی راه‌آهن اینچه برون - گرمسار نیز با شرکت روسی طرف قرارداد با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع موانع حقوقی، مالی و فنی مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد آغاز عملیات اجرائی تسریع شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده