تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۹۵۲۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هوشمندسازی شاخص مهم تحول در نظام مالیاتی است

‌می‌متالز - رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تحول آفرینی است گفت: فن آوری بدون بهره گیری از نیروی متخصص کارایی لازم را ندارد.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، نظارت مستمر بر بهبود فرایند‌ها و کارآمدسازی ساختاری را از وظایف مهم مدیران دانست و گفت: نظارت و بررسی مستمر جهت شناسایی و رفع ایرادات و ضعف‌های مختلف ساختاری و فرایندی از مهم‌ترین وظایف مدیران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فراخوان اخیر پیرامون حداکثرسازی توانمندی نیروی انسانی از طریق تکمیل پست‌های مدیریتی بلاتصدی، افزود: مدیران سازمان در زمینه انتصاب نیروی انسانی، تخصص‌های روزآمد، توانمندی و انگیزه تعالی محور و بانشاط را در اولویت قرار دهند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور هوشمندسازی را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تحول آفرینی دانست و تصریح کرد: دو موضوع فناوری اطلاعات و نیروی انسانی کاملا بر هم تاثیرگذار هستند. فن آوری بدون بهره گیری از نیروی متخصص و متعهد و متکی به فکر و اراده انسانی کارایی لازم را ندارد؛ بنابراین در فرایند هوشمندسازی نباید از نیرو‌های انسانی با ویژگی‌های یاد شده غافل شد.

وی با اشاره به اینکه با تسری هوشمندسازی در بخش‌های مختلف می‌توان حجم زیاد کاری کارکنان نظام مالیاتی را ساماندهی کرد، گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در دولت مردمی رویکرد خود را در راستای هوشمندسازی و تبدیل تمامی فرآیند‌های سازمان به خدمات و فرآیند‌های الکترونیکی تعیین کرده تا اهداف اصولی مثل تکریم ارباب رجوع و مقابله با فرار مالیاتی محقق شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده