تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۹۱۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان تاکید کرد؛

لزوم توجه جدی به تاسیس شرکت‌های تخصصی ارائه دهنده خدمات صادراتی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان زنجان اعلام کردکه نیازمند توجه جدی به تاسیس شرکت‌های تخصصی ارائه دهنده خدمات صادراتی در استان هستیم.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» در نشست با اعضای هیات رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان، ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: در پرورش تاجر و تاسیس شرکت‌های تخصصی در ارائه خدمات صادراتی نیازمند بازنگری و توجه جدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه فقدان تاجر و شرکت‌های تخصصی در حوزه صادرات موجب شده تا برخی تولیدات استان مانند فرش و کفش توسط افراد و استان‌های دیگر صادر شود، افزود: مقام عالی استان و به تبع آن اداره کل صمت، برنامه‌های جدی در افزایش میزان صادرات استان دارد که با همراهی تشکل‌های تخصصی تحقق خواهد یافت.

مدیرکل صمت استان زنجان تصریح کرد: هدف‌گذاری صادرات استان در سال جاری ۴۷۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۵۰۸ میلیون دلار انجام و تا پایان سال رشد مناسبی نسبت به هدف‌گذاری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ایجاد تنوع در سبد محصولات صادراتی به خصوص در حوزه محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، خدمات فنی و مهندسی و کشت فرازمینی را به جد دنبال می‌کنیم.

گلشنی با بیان اینکه ۸۶ درصد صادرکنندگان استان زنجان، عضو این اتحادیه هستند، افزود: اتحادیه ارتباط دوسویه، مفید و رو‌به‌رشد با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی دارد که این رشد میزان صادرات نتیجه این ارتباطات است.

وی در ادامه تاکید کرد: صادرات کالا با ارزش افزوده بالاتر در حوزه صنایع معدنی جایگاه ویژه در افزایش میزان صادرات استان در سال‌های آتی خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان زنجان همچنین گفت: برای استفاده از منابع دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های همسایه در جهت تامین مواد اولیه خطوط تولید داخل کشور نیازمند برنامه‌ریزی جدی هستیم و اتحادیه صادرکنندگان می‌تواند نقش محوری در این خصوص ایفا کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده