تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۸۹۴۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان خبر داد؛

استفاده از ابزار‌های هوشمند برای نظارت بر بازار

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه مردم بهترین ناظر بر بازار بوده و می‌توانند در جلوگیری از بروز تخلفات صنفی بسیار موثر باشند، گفت: استفاده از ابزار‌های هوشمند و به‌روزرسانی سامانه‌های نظارت بر بازار، در دستور کارمان قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان، در دیدار با اعضای هیات رئیسه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با تاکید بر نقش تاثیر گذار مردم در جلوگیری از بروز تخلفات در سطح بازار گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبلور واگذاری نظارت به خود مردم است.

وی در ادامه افزود: افزایش روحیه مطالبه‌گری و جلوگیری از تضییع حقوق، بایستی در میان مردم نجیب زنجانی فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل صمت استان زنجان اضافه کرد: افزایش برخورد‌های تعزیراتی اگرچه تاثیرات خود را به همراه دارد، ولی متاسفانه منجر به کاهش محسوس تخلفات نشده است.

وی با بیان اینکه مردم به حق انتظار پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌های خود را دارند، تصریح کرد: استفاده از ابزار‌های هوشمند و به‌روزرسانی سامانه‌های نظارت بر بازار، در دستور کار قرار دارد و از سال آتی عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: واسطه‌گری یکی از ارکان اصلی بازار و توزیع کالاست، ولی نباید محملی برای سوء استفاده برخی تحت عنوان دلالی قرار بگیرد.

گلشنی همچنین گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بایستی در مسیر توسعه فعالیت‌های خود قدم بردارد و اداره کل صمت استان برنامه‌ریزی لازم و مناسب جهت تامین نیاز‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را انجام خواهد داد.

گفتنی است، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال ۸۸ و با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل و انجمن استانی آن در زنجان در سال ۱۳۸۹ شکل گرفت. انتخابات این انجمن که مردم نهاد بوده و در حال حاضر ۳۰۰ نفر عضو دارد، هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و در حال حاضر سومین دوره خود را طی می‌کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده