تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۸۹۴۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس تاکید کرد؛

رویکرد اصلی دولت سیزدهم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی استان به‌صورت مستمر در دستور کار قراردارد، گفت: رویکرد اصلی دولت سیزدهم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی است

به گزارش می‌متالز، چهارصد و هشتادمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی استان و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور اعضای کارگروه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانک‌های عامل در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

«حمیدرضا ایزدی» رئیس سازمان صمت استان فارس در خصوص این نشست گفت: دراین کارگروه موضوعات ۲۲ بنگاه اقتصادی، فعالیت در زمینه فولاد، کنستانتره کرومیت و منگز، فرآورده‌های گوشتی، سردخانه، دستمال حوله‌ای، درب‌چوبی پرسی، بتن و... درخصوص اخذ مجوز صدور پروانه بهره‌برداری، پاسخ استعلام، تعیین تکلیف مانده تسهیلات، درخواست تسهیلات و... بررسی، تصمیم‌گیری، سازوکار‌های مطلوبی اندیشیده و راهکار‌های افزایش نسبت مصارف به منابع بانکی استان ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی دولت سیزدهم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی است، افزود: در راستای گره‌گشایی و رفع موانع و مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی و همچنین توسعه و بهبود محیط کسب و کار وزیرساخت‌های تولیدی نیز متناسب با نیاز‌ها نسبت به تقویت آن‌ها و حل مشکل بنگاه اقتصادی با اهتمام مضاعف، همگرایی و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط، رصد مستمر، اقدامات قانونی، اساسی و تلاش شبانه‌روزی و مستمر تا حصول نتیجه به‌صورت ویژه انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس با تاکید بر ضرورت اهتمام دستگاه‌های ذی‌ربط و بانک‌های عامل در راستای رفع مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی در پیشبرد اهداف اقتصادی و لزوم احیای بنگاه‌های اقتصادی، واحد تولیدی و صنعتی راکد در کمترین زمان، اضافه کرد: فعال شدن واحد‌های تولیدی و اقتصادی در جهت تقویت فرایند تولید و حمایت از تولیدکننده است که این مهم در راستای افزایش درآمد، رشد ارزش‌افزوده صنعتی و توسعه اقتصادی است که حمایت بیش از پیش بانک‌ها را می‌طلبد.

ایزدی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی استان به‌صورت مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل قراردارد، گفت: احیاء واحد‌های صنعتی راکد از جمله اولویت‌های مهم سازمان صمت استان بوده و لذا تلاش می‌کنیم تا مشکلات بنگاه‌های تولیدی را به‌صورت منظم ابتدا در کمیته تخصصی ذیل کارگروه مطرح و سپس در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به‌صورت هفتگی مورد رسیدگی قرار دهیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده