تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۸۹۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چالش اصلی بنگاه‌های کوچک و متوسط

چالش اصلی بنگاه‌های کوچک و متوسط
‌می‌متالز - بنگاه‌های کوچک و متوسط ۹۰‌درصد کل بنگاه‌های جهان را تشکیل می‌دهند و تقریبا ۷۰‌درصد اشتغال و تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان توسط این بنگاه‌ها خلق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، تحقیقات اخیر مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که ۶۷‌درصد بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) و بنگاه‌های میانی، مبارزه برای بقا را چالش اصلی خود قلمداد می‌کنند. دیجیتالی‌شدن، ارتقای پایداری و حفظ و توسعه استعداد‌ها از محور‌های اصلی هستند که می‌توانند آمادگی بنگاه‌های کوچک و متوسط را برای مواجهه با آینده بهبود‌دهند.

دیجیتالی‌شدن در تجارت و امور مالی می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش کارآیی، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و ارتقای شفافیت SME‌ها داشته باشد. نظرسنجی اتاق بازرگانی بی‌المللی ICC نشان می‌دهد که دیجیتالی‌سازی می‌تواند هزینه‌های مالی تجارت را تا ۳۵‌درصد کاهش دهد. همچنین تخمین زده می‌شود که بنگاه‌های کوچک و متوسط و میانی، در مجموع ۷۰‌درصد آلودگی جهانی را تولید می‌کنند، در حالی که تنها ۴/ ۰‌درصد از این بنگاه‌ها از سیستم مدیریت زیست‌محیطی پیروی می‌کنند. دستیابی به استعداد‌ها و حفظ آنها، از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی همه بنگاه‌هاست. اگرچه همه بنگاه‌های بزرگ و کوچک به نوعی با استراتژی‌های گوناگون مدیریت استعداد درگیر هستند، ولی عموما ریسک‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر است، زیرا آن‌ها تا حدزیادی به تعداد معدودی از کارکنان برای اداره امور متکی هستند و هنگام استعفا یا از دست‌دادن کارکنان کلیدی، باید برای حفظ و بهبود وضعیت مبارزه و تلاش بیشتری کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده