تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۹۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۷ واحد صنعتی در مهاباد راکد است

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: هم اکنون ۹۹ واحد صنعتی در این شهرستان دارای پروانه بهره برداری بوده که ۲۷ واحد از آن راکد و غیر فعال است.

به گزارش می‌متالز، حامد رمضانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: هم اکنون ۹۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که ۷۲ واحد آن فعال بوده و ۲۷ واحد دیگر راکد و غیر فعال است.

وی با بیان اینکه امسال تا اواخر تابستان ۲ واحد راکد احیا می‌شود، افزود: با همکاری مجموعه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان به ریاست فرماندار هفته‌ای و دوره‌ای از واحد‌ها بازدید می‌شود که در صورتیکه نیاز به تسهیلات باشد از طریق تبصره ۱۶ و ۱۸ یا از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری تسهیلات تأمین خواهد شد.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد، مشکلات تامین مواد اولیه و گران شدن آن، عدم ثبات بازار ارز و بالا بودن قیمت تمام شده محصولات از دیگر مشکلاتی است که تولیدکنندگان در این شهرستان با آن مواجه هستند.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه از سال گذشته آغاز شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده