تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۷۴۲۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت کردستان خبر داد:

تشکیل بیش از هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف اصناف در کردستان

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد سال جاری یک هزار و ۷۸۷ مورد پرونده تخلف اصناف در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه به منظور سیاستگذاری، برنامه ریزی و سازماندهی بسیج منابع و امکانات در حوزه بازار، بازرسی و نظارت‌های خاصی انجام شده است، گفت: در مجموع هزار و ۷۸۷ پرونده تخلف صنفی در کردستان به ثبت رسیده که تعداد پروند‌های منتهی به صدور حکم یک هزار و ۲۶۰ مورد بوده که پرونده‌های منتهی به برائت ۱۱۱ مورد و پرونده منتهی به محکومیت یک هزار و ۱۴۹ مورد بوده است.

وی به اجرای طرح نظارت بر بازار ویژه بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تقاضا برای برخی کالا‌ها در این ایام افزایش پیدا می‌کند، بازار با عدم تعادل رو به رو می‌شود و اداره کل صمت اقدام به اجرای طرح نظارتی ویژه مدارس کرده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: اجرای طرح نظارتی بازگشایی ویژه مدارس و مراکز آموزشی، برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم و برگزاری فروشگاه‌های فوق العاده از جمله ۳ طرحی هستند که با توجه به سیاست گذاری‌های وزارتخانه در این ایام اجرا شده و یا در حال اجراست.

خلیقی یادآور شد: برنامه ریزی انجام مکاتبات با دستگاه‌های متولی و مربوطه، برگزاری گشت‌های ویژه بازرسی و رسانه‌ای کردن طرح بازگشایی مدارس از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای طرح نظارتی ویژه باگشایی مدارس بوده است.

وی همچنین به گزارش عملکرد گشت مشترک در حوزه بازرسی اشاره کرد و ادامه داد: در مدت ۵ ماهه منتهی به مرداد، هزار و ۶۹۳ مورد بازرسی انجام شده و ۳۷۱ مورد پرونده به ارزش ریالی ۷ میلیارد تشکیل شده است.

مدیر کل صنعت، معدن تجارت کردستان گفت: طرح بازرسی و نظارت مدارس و مراکز آموزشی از اول شهریور شروع شده و تا کنون در زمینه لوازم التحریر ۴۸ مورد بازرسی انجام شده که ۶ مورد پرونده و تعداد ۹ تخلف به ارزش ۱۰۷ میلیون ریال ثبت شده است.

خلیقی اظهار داشت: همچنین در زمینه پوشاک و کیف و کفش ۲۰۶ مورد بازرسی انجام گرفته که در این راستا ۴۶ پرونده به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در زمینه دوزندگی روپوش دانش آموزی نیز ۴۸ مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل ۱۲ پرونده تخلف شده و ۱۹۰ میلیون ریال جریمه برای این اصناف صادر شده است.

خلیقی افزود: در مجموع در سال جاری در حوزه بازرسی ۴ هزار و ۶۴ پرونده تشکیل شده که ۷۳ مورد تخلف در آن‌ها با ارزش ریالی ۹۱۷ میلیون احراز و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده