تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۷۴۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت خبر داد:

حضور ۹۴ درصد اتحادیه‌ها در انتخابات اتاق‌های صنفی سراسر کشور/ تا ظهر روز برگزاری انتخابات، ۱۳۶ اتاق به حدنصاب رسید

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در روز برگزاری انتخابات، از نزدیک به ۲۰۰ اتاق اصناف سراسر کشور که انتخابات آن‌ها باید برگزار میشد، تعداد ۱۳۶ اتاق به حد نصاب رسید.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه میرزایی گفت: تا ظهر روز برگزاری انتخابات، از نزدیک به ۲۰۰ اتاق اصناف سراسر کشور که انتخابات آن‌ها باید برگزار میشد، تعداد ۱۳۶ اتاق به حد نصاب رسید که اکثر شهرستان‌های مرکز استان همچون تهران، مشهد، تبریز، ساری، شیراز، زنجان، اردبیل، سمنان و ارومیه را نیز شامل می‌شود.
وی افزود: این درحالی است که برخی شهرستان‌ها ساعت برگزاری انتخابات خود را بعدازظهر تعیین کرده اند و هنوز روند انتخابات آغاز نشده است.

شاه میرزایی با اشاره به اینکه اخباری مبنی بر اعتصاب اصناف در شهرستان‌های استان کردستان و استان‌های همجوار وجود داشت گفت: جامعه اصناف کشور نیز همچون گروه‌های دیگر جامعه و هم صدا با بسیاری از مسئولین دولت و مجلس، از واقعه مرحومه مهسا امینی متأثر بوده و مطالبه جدی بررسی دقیق و سریع مو ضوع را دارند، ولی این مطالبه، هیچ خللی در نظم و برنامه‌های از پیش تعیین شده ایجاد نکرده و انتخابات اتاق‌های اصناف با آرامش و با استقبال خوب رای دهندگان انجام شد و در اکثریت شهرستان‌های این استان‌ها انتخابات به حد نصاب رسید.

معاون وزیر صمت اعلام کرد: در شهرستان‌های استان کردستان که انتخابات برگزار شده نظیر سنندج، کامیاران، بانه، سقز، بیجار، قروه و همچنین شهرستان‌های همجوار از استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه، ازجمله تکاب، میاندوآب، مهاباد، اشنویه و صحنه نه تنها انتخابات به حد نصاب رسید بلکه درصد حضور نیز بسیار قابل توجه بود و به عنوان مثال در شهرستان استان کردستان از جمله سقز، صد در صد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

شاه میرزایی با اشاره به اینکه در انتخابات امروز ۲۸ شهریور، قانون مجلس مبنی بر ممنوعیت دو دوره متوالی و چهار دوره متناوب، به دقت رعایت شده است، گفت: پیش بینی خودمان این بود که درصد حضور اتحادیه‌ها به دلیل اجرای این قانون و همچنین مطالبات صنفی در برخی استان‌ها کاهش یابد، ولی ۹۴ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات‌های برگزار شده شرکت کردند که از همه برگزارکنندگان به خصوص از جامعه بزرگ اصناف کشور تشکر می‌کنیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده