تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۸۷۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت کردستان خبر داد؛

پرداخت ۳۲۷ میلیارد تومان به طرح‌های تولیدی کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به این مطلب که از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال گذشته ۱۴۵ طرح به ارزش ۷۱۸ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شد، گفت: در مجموع پرداختی بانک‌های عامل به ۴۴ طرح به ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی اظهار داشت: خوشبختانه ۱۰۰ درصد اعتبارات داده شده به این استان جذب شده و با توجه به پیگیری‌های مستمر توانسته ایم اعتبارات شناور دیگر استان‌ها را هم به نفع کردستان جذب کنیم.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ با توجه به اینکه این اعتبار به صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شده ۴۰۵ میلیارد تومان بوده که تخصیص نهایی ۳۳۲ میلیارد تومان بود و توسط کارگروه ابلاغ شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه تنها سازمانی بودیم که حدود ۲ برابر اعتبار، طرح به بانک‌های عامل معرفی کردیم و در مجموع ۷۴۱ میلیارد تومان اعتبار در بخش صنعت از کمیته استانی مربوطه اولویت بررسی گرفته است.

خلیقی با بیان اینکه بانک‌های صنعت و معدن، توسعه تعاون، آینده و ملت عهده دار پرداخت تسهیلات در این استان شدند یادآور شد: در راستای جذب اعتبارات به بانک صنعت و معدن ۳۹ طرح با ارزش ۴۰۵ میلیارد تومان معرفی شد که ۲۱ طرح به ارزش ۲۰۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین به بانک ملت ۴۶ طرح به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان معرفی که ۱۴ طرح به ارزش ۵۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۳۵ طرح با اعتبار ۱۲۴ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون معرفی شد که ۸ طرح با ارزش ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

خلیقی اظهار داشت: ۲۵ طرح با ارزش ۵۳ میلیارد به بانک آینده معرفی شده که تنها یک طرح با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: اعتبارات سال ۱۴۰۱ هم ابلاغ می‌شود که در سطح واحد‌های تولیدی و صنفی مشمول استان توزیع خواهیم کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده