تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۸۶۹۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۸هزار شغل با نهضت احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی با اشاره به اینکه تا کنون به بیش از ۳۶هزار طرح تسهیلات پرداخت و بیش از ۱۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده است گفت:با نهضت احیا ۲۷۰۰میلیارد تومان سرمایه راکد در کشور به چرخه تولید وارد و نزدیک به ۸هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید؛ درباره طرح‌های اشتغالزایی صندوق گفت:یکی از اولویت‌های دولت بحث اشتغال است,، ولی پرداخت تسهیلات به منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه مرتبط شده است، ولی متأسفانه هنوز ابلاغ نشده است. اگر اجرایی نشود، مشکلاتی در تعهدات پرداخت تسهیلات ایجاد می‌شود.

رضایی گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تهسیلات درقالب تبصره ۱۸ پرداخت کرده ایم,۱۰۰۰ میلیاردتومان هم تعهد پرداخت تسهیلات برای سال جاری را داریم. آنچه مهم این است که تمام این پرداخت‌ها از محل تبصره ۱۸ سال گذشته است. بودجه تبصره ۱۸ درسال جاری تا کنون به هیچ دستگاهی تخصیص داده نشده است. ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح آماده برای اجرا داریم که به محض اینکه بودجه تخصیص پیدا کند عملیاتی می‌شود. تلاش این بود که بتوانیم به ۱۰۰ هزارطرح تسهیلات پرداخت کنیم، تا کنون به بیش از ۳۶ هزار طرح تسهیلات پرداخت و بیش از ۱۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده است.

وی درباره نهضت احیا در صندوق گفت:در سال‌جاری نهضت احیا با محوریت طرح‌های راکد، نیمه تمام و نیمه فعال در دستور کار دولت قرار گرفت و بر این اساس تفاهم نامه حمایت از ۱۰۰۰ واحد اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه راکد در صندوق دنبال می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵۷ واحد اقتصادی توسط صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار گرفته، بیش از ۶۲۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده، ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد در کشور به چرخه تولید وارد و نزدیک به ۸ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده