تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۸۱۲۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۹۰ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای اشتغالزایی بوده است

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه ۹۰ درصد تسهیلات برای اشتغالزایی بوده است گفت:دربازه زمانی یک ساله حدود ۱۷۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

به گزارش می‌متالز، نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره برنامه صندوق برای ایجاد اشتغال گفت:صندوق کارآفرینی امید برای تحقق یک میلیون شغل تمام تلاش خود را به کار گرفته است و در یک سال اخیر ۹۲ درصد تسهیلات پرداختی برای ایجاد شغل به مردم پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری حدود ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مد نظر هزینه کردیم، ۶۴ هزار طرح اقتصادی مورد حمایت قرار گرفته است. این طرح‌ها در سه بخش کشاورزی اعم از صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات انجام شده است. حدود ۱۷۵ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است. نزدیک به ۱۸.۴ دهم درصد مورد حمایت صندوق قرار گرفته اند.

رضایی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تسهیلات صندوق برای اشتغالزایی پرداخت شده است گفت: در سال جاری در صندوق کارآفرینی امید پنج هزار و هفت‌صد میلیارد تومان طرح به تصویب رسیده است و نزدیک به پنج هزار و پانصد میلیارد تومان آن به کارآفرینان پرداخت شده‌است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به عزم جدی صندوق برای ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد: از این میزان اعتبار مصوب، چهار هزار و چهارصد و هشتاد میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به نقش موثر کسب و کار‌های خرد و کوچک در اقتصاد کشور افزود: این درصد از پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی تنها در هفت ماه از سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است و این در حالی‌ست که سال گذشته این میزان بین ۶۰ یا ۷۰ درصد به مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رضایی اظهار داشت: عملکرد سرمایه‌گذاری براساس محاسبات مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۹، هزارو ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که امسال برای رسیدن به رشد هشت درصدی در اقتصاد باید ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه هدفگذاری ایجاد ۳۰۰ هزار شغل تا پایان سال داریم گفت: در برنامه داریم تا با استفاده از تبصره ۱۸ با هماهنگی وزارت اقتصاد بتوانیم ۱۰۰ طرح اشتغالزا را حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده