تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۷۷۰۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۱۷۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با پرداخت ۶۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر از ایجاد ۱۷۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در یکسال گذشته داد و گفت:از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری حدود ۶هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، ایجاد اشتغال همواره یکی از دغدغه‌ی دولت‌ها بوده است، در راستای طرح‌هایی که دولت به منظور اشتغالزایی دنبال می‌کند، صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات کم بهره این مسئولیت را دنبال می‌کند.

نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر از ایجاد ۱۷۵ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در یکسال گذشته از سوی این صندوق می‌دهد.

وی بیان می‌کند: با توجه به اینکه طرح‌هایی که صندوق انجام می‌دهد، خرد و کوچک و معیشت محور هستندبه همین نسب ناپایدارند، برای پایداری این فعالیت‌ها عمده‌ترین کاری که می‌توان انجام داد توانمند سازی و توان افزایی است و دومین اقدام زنجیره‌ای عمل کردن طرح‌ها است.

رضایی اظهار داشت:بحث سرمایه گذاری موضوعی است که ضرورت دارد در روستا‌ها به آن توجه شود. روستا‌ها خواستگاه تولید هستند؛ بنابراین باید تسهیلاتی پرداخت کرد. در همین راستا صندوق الویت خود را بر حمایت از طرح‌های خرد و کوچک و متوسط و معیشت محور گذاشته است. د رهمین راستا از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری حدود ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مد نظر هزینه کردیم، ۶۴ هزار طرح اقتصادی مورد حمایت قرار گرفته است. این طرح‌ها در سه بخش کشاورزی اعم از صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات انجام شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: حدود ۱۷۵ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است. نزدیک به ۱۸.۴ دهم درصد مورد حمایت صندوق قرار گرفته اند.

رضایی با اشاره به اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول، صندوق‌های خرد، امور تسهیل گری و... گفت:مهمترین اقدام در این طرح‌ها ایجاد پایداری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده