تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۷۶۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عبور تسهیلات اشتغال روستایی بانک توسعه تعاون از ۳۱ هزار میلیارد ریال

‌می‌متالز - تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سرفصل اشتغال پایدار روستایی و عشایری از ۳۱ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، اجرای طرح اشتغال روستایی از دی ماه ۹۷ به اجرا درآمد و با اذن مقام معظم رهبری مقرر شد ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و به طرح‌های اشتغال زایی اختصاص یابد.

در راستای این طرح به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستا‌ها و شهر‌های واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری هزینه شود.

مطابق گزارش‌های سامانه کارا، در فاز ششم از طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سراسر ایران به ۳۱ هزارمیلیارد و ۵۱ میلیون ریال رسید.

بانک توسعه تعاون به‌عنوان نهاد مالی توسعه‌ای و به‌عنوان بانک عامل در این طرح بزرگ ملی توانسته است به ۲۷ هزار و ۵۲۱ طرح در تمام استان‌های ایران تسهیلات اشتغال پایدار را تخصیص دهد.

استان‌های کرمانشاه با ۴۷۹۸ طرح، سیستان و بلوچستان با ۱۹۶۳، گلستان با ۱۴۶۱، گیلان با ۱۳۵۳ و خراسان رضوی با ۱۲۰۰ طرح در رتبه‌های اول تا پنجم تعداد طرح‌های پرداختی در این طرح ملی قرار دارند.

اطلاعات سامانه کارا نشان می‌دهد، استان کرمانشاه با ۵۹۳۸ اشتغال ایجاد شده در رتبه اول، استان‌های خراسان رضوی با ۴۳۲۲، سیستان و بلوچستان با ۲۸۰۶، فارس با ۲۵۵۷ و هرمزگان با ۲۳۰۶ در رتبه دوم تا پنجم اشتغال‌زایی قرار دارند.

همچنین استان‌های کرمانشاه با پرداخت ۲۳۹۹ میلیارد ریال، سیستان و بلوچستان با ۱۷۳۴، خراسان رضوی با ۱۶۸۰، مازندران با ۱۳۳۶ و گیلان با ۱۲۵۶ میلیارد ریال در رتبه‌های اول تا پنجم میزان پرداخت تسهیلات قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده