تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۷۹۸۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقف تسهیلات اشتغال نیازمندان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

‌می‌متالز - معاون کمیته امداد کشور گفت: سقف تسهیلات عمومی به منظور ایجاد اشتغال برای نیازمندان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، حبیب الله آسوده، خدمات‌رسانی به جامعه هدف در کمیته امداد در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: عملکرد مشارکت مردم به مردم در ۷ ماه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

وی این خدمات را در قالب واگذاری کالا و پرداخت نقدی دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا مردم در ۷ ماه امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور زکات پرداخت کرده‌اند که در حوزه خدمات‌رسانی به نیازمندان هزینه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی مردم در قالب صدقه خاطرنشان کرد: در ۷ ماه امسال حامیان کودکان یتیم و محسنین ۱۴۰۰ میلیارد تومان به حساب آنان واریز کرده‌اند و مراکز نیکوکاری محلات هم نقش مهمی در خدمات‌رسانی به نیازمندان و فقرا داشته‌اند.

آسوده عمده هدف و سیاست کمیته امداد حضور مردم برای رفع نیازمندان دانست و بیان کرد: حکمرانی خیر و احسان در جامعه، از اهداف کمیته امداد با مشارکت مردم است و در این زمینه مشارکت حداکثری مردم در فعال شدن مراکز نیکوکاری و تحقق کمک به نیازمندان از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این نهاد ویژه مددجویان و ۵ دهک اقتصادی جامعه ایجاد می‌شود، گفت: سقف تسهیلات عمومی به منظور ایجاد اشتغال برای نیازمندان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: سقف پرداخت تسهیلات عمومی برای کارفرمایان در به‌کارگیری مددجویان کمیته امداد تا ۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

آسوده با بیان اینکه ۵۰ درصد تعهدات اشتغال‌زایی دولت در سال جاری توسط کمیته مداد اجرا می‌شود، اظهار داشت: در اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در کشور شرایط مطلوبی دارد.

وی اشتغال را محور توانمندسازی مددجویان دانست و تصریح کرد: همه کارکنان این نهاد بسیج شدند تا با توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال‌زایی و خوداتکایی افراد تحت پوشش و ۵ دهک اقتصادی جامعه تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.
معاون کمیته امداد کشور کمک، هدایت و نظارت بر اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی را از برنامه‌های مهم کمیته امداد دانست و بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار از برنامه‌های مهم کمیته امداد در سال جاری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده