تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۷۶۵۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعال‌سازی معادن راکد؛ در دستور کار ویژه دستگاه قضایی خراسان جنوبی

می متالز - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: فعال‌سازی معادن راکد در دستور کار دستگاه قضایی خراسان جنوبی است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام علی نسائی زهان، یکشنبه ۱۷ مهر در حاشیه جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای معادن غنی استان، اظهار کرد: برخی از این معادن به صورت نیمه تعطیل و تعطیل هستند یا افرادی که معادن را به ثبت رساندند پرونده مالیاتی خود را به استان‌های بزرگ بردند که در همین راستا ۹۰ پرونده طبق قانون پیگیری شد و اکنون این سرمایه گذاران دفاتر خود را به استان منتقل کردند تا حق مردم استان ضایع نشود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: سیاست قوه قضائیه بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از تولید است و همه باید تلاش کنیم رونق تولید در استان شکل بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی برای بهره برداری از معادن قرار باشد زیرساخت‌های استان فرسوده شود، اما از لحاظ اقتصادی منفعتی نصیب مردم نشود این ظلم است.

وی با اشاره به بررسی موضوع پرداخت تسهیلات به سرمایه گذار کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان که جزو هیأت علمی دانشگاه است، تصریح کرد: طبق قانون دریافت تسهیلات اشتغال شامل کارمندان دولت نمی‌شود که در این زمینه هم اتخاد تصمیم خواهد شد.

نسائی زهان به بررسی مشکلات برای راه اندازی واحد معدنی مرمریت فدشک شهرستان خوسف اشاره کرد و یادآور شد: به سرمایه گذاران این معدن برای فعال سازی آن یک مدت سه ماه مهلت داده شد در غیر این صورت از سرمایه گذاران سلب صلاحیت می‌شود و سازمان صنعت و معدن استان طبق قانون معدن را به افرادی دیگر که توانایی دارند، واگذار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده