تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۷۶۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عمده کالا‌های صادراتی خراسان جنوبی در بهار و تابستان چه بود؟

‌می‌متالز - مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: کاشی، صیفی جات، خرما، شمش چدن، کک متالوژی، زعفران روغن سوخت تقطیری، هیدرو کربن سبک، سیمان و گازوئیل عمده کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی است که در شش ماه گذشته به کشور‌های دیگر صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد کوه گرد، امروز یکشنبه ۱۰ مهر به رسانه‌های گروهی گفت: در شش ماه گذشته، ۲۵۵ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد.

وی افزود: ۴۸ میلیون دلار از این صادرات به وزن ۳۹۴ هزار تن مربوط به کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی و مابقی صادرات به وزن ۳۷۹ هزار تن و ارزش ۲۰۷ میلیون دلار مربوط به سایر استان‌ها بوده که از گمرکات بیرجند، ماهیرود و بازارچه‌های مرزی استان به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

کوهگرد ادامه داد: در این مدت همچنین ۴ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار کالا از جمله برنج، پنبه حلاجی شده و دانه‌ی پنبه، فروسیلیکون تیتانیوم دار، سنگ تالک و رل کاغذ از کشور‌های آلمان، پاکستان، ترکیه و افغانستان به خراسان جنوبی وارد شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی یادآور شد: در ۶ ماه گذشته همچنین ۶۴ هزار و ۱۶۶ تن آرد، شکر، فوفل، گازوئیل ونخود از کشور‌های روسیه، هند، اندونزی، جمهوری اذربایجان و ترکیه از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که به لحاظ وزن ۴۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده