تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۷۷۸۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار خوسف:

۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری معدنی در خوسف انجام می‌شود

‌می‌متالز - ایمانی گفت: احداث کارخانه فرآوری مس در جوار معدن طلای شادان خوسف با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی ایمانی از احداث کارخانه فرآوری مس در جوار معدن طلای شادان خوسف با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.


فرماندار خوسف با بیان اینکه این حجم از سرمایه گذاری معدنی در شهرستان خوسف بی سابقه است، افزود: با بهره برداری از این کارخانه برای ۹۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با مدیریت شرکت کارند صدر جهان، موافقت اصولی و مجوز اصولی احداث کارخانه مس در خوسف از سازمان صمت گرفته شده است و در مجاورت معدن طلای شادان آغاز به کار خواهد کرد.

فرماندار خوسف تصریح کرد: تامین زمین برای این کارخانه از طریق امور اراضی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه معادن جزو مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی خوسف هستند، ادامه داد: در طول یک سال اخیر تلاش‌ها و اقدامات زیادی برای فرآوری و صنایع تبدیلی در شهرستان انجام شده است که با احداث واحد مس، تحول عظیمی در شهرستان خواهیم داشت.

ایمانی گفت: ایجاد واحد‌های فرآوری در جوار معادن برای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مهم است و روستا‌های مجاور معادن را فعال می‌کند، چراکه سیاست ما جذب نیروی کار از شهرستان است.

فرماندار خوسف در ادامه با اشاره به جود پنج معدن طلا در خوسف، این شهرستان را قطب اشتغالزایی استان عنوان کرد و افزود: همچنین باید وجود شهرک شهید رحمانی با ۵۰۰ هکتار در جوار مرکز استان ظرفیت خوبی برای ایجاد واحد‌های وسیع اقتصادی است که باید زیر ساخت‌های برق و آب آن فراهم شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده