تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۸۱۰۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
به زودی؛

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری مس در خوسف آغاز می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار خوسف گفت: به زودی عملیات اجرایی کارخانه فرآوری مس در شهرستان خوسف برای اشتغال بیش از صد‌ها نفر با سرمایه گذاری بیش از ۱۶۰۰ میلیارد فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی ایمانی شنبه (۲۸ آبان) از مجتمع صنعتی و معدنی شادان بازدید و در جریان این بازدید اظهار کرد: مجموعه بسیار فعال با ظرفیت بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد.

فرماندار خوسف گفت: شهرستان خوسف دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف معدنی است که یکی از آن‌ها ظرفیت معدنی شادان است که از سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی آن آغاز شده و اکنون به مرحله فراوری رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مدنظر در شهرستان توجه به فراوری محصولات از جمله مواد معدنی بوده است، افزود: این مجموعه صنعتی و معدنی توانسته است در این راستا قدم‌های خوبی را بردارد.

وی تصریح کرد: این مجموعه امکان اشتغال مستقیم قریب به ۳۰۰ نفر را فراهم آورده است.

ایمانی افزود: امکان توسعه این مجموعه در راستای فراوری مس وجود دارد و زمینه ایجاد مجموعه صنعتی کنسانتره مس در این منطقه فراهم و موافقت نامه‌های آن اخذ شده و شروع عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

ایمانی ادامه داد: با راه اندازی مجموعه جدید اشتغال بیش از صد‌ها نفر و سرمایه گذاری بیش از ۱۶۰۰ میلیارد فرصت بسیار خوبی در این منطقه فراهم خواهد شد و امیدواریم پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم علی الخصوص در موارد زیست محیطی اندیشیده شده و نگرانی در زمینه زیست محیطی باقی نماند.

وی اظهار داشت: درخواست‌های مربوط به این منطقه که از سطح شهرستان فراتر است در استان پیگیری خواهد شد و زمینه بهتری برای توسعه، رشد، افزایش میزان تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در این مجموعه فراهم خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با مجموعه مدیریتی این معدن و تلاش‌های صورت گرفته هرروز نسبت به گذشته شاهد شکوفایی بیشتر این مجموعه معدنی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده