تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۷۹۶۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید سالانه ۶ هزار تن کاتد و کنسانتره مس در میامی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فرآوری سنگ مس و تولید سالانه ۶ هزار تن کاتد و کنسانتره مس در واحد‌های فرآوری مس در شهرستان میامی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه‌دل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در حاشیه بازدید استاندار سمنان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از معادن و واحد‌های فرآوری مس در شهرستان میامی اظهار کرد: با فرآوری سنگ مس، سالانه بیش از ۶ هزار تن کاتد و کنسانتره مس در واحد‌های معدنی این شهرستان تولید می‌شود و با فرآوری این ماده معدنی از خام‌فروشی جلوگیری و ارزش‌افزوده ایجاد خواهد شد.

وی گفت: استاندار سمنان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سفر به شهرستان میامی از شرکت اشکان مس آریا، مس پارسیان معدن کوتنا، پرشیا اروپا و مس کاوان عباس‌آباد بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد‌ها قرار گرفتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این واحد‌های معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه بیش از ۶ هزار تن کاتد مس و کنسانتره مس سولفیدی را دارند و زمینه اشتغال بیش از ۴۳۰ را فراهم کرده‌اند.

استاندار سمنان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان از چهار واحد فرآوری مس در شهرستان میامی بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده