تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۷۹۵۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

تداوم سبزپوشی یکپارچه شاخص‌های بورسی

‌می‌متالز - در جریان دومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۲۴۷ واحد (۳.۴۹ درصد) افزایش به رقم ۳۹۳ هزار و ۱۰۹ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۴۵ هزار و ۷۳ واحد (۳.۳۵ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز دوشنبه، ۱۶ آبان ماه، بیش از ۱۰ میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه فراورده‌های نفتی در جریان معاملات امروز با ۴۱ هزار و ۲۵ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۳۹ هزار و ۶۱۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۸ هزار و ۱۴۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۳۱ هزار و ۱۰۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۹ هزار و ۳۴۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۳۸۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۵۶۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۱۱۶ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۸۶۰ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۷۴۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۶۱ واحد، شرکت تامین سرمایه نوین با ۱۲ واحد، شرکت کابل البرز با ۱۱ واحد، شرکت دشت مرغاب با ۷ واحد تنها نماد‌های منفی بورس تهران بودند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۶ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۹۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد رسید.

همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۴۶ واحد، بیمه پاسارگاد با ۲۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۱۸ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۷ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با ۰.۵۹ واحد، شرکت کشتیرانی دریای خزر ۰.۴۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود با ۰.۳۴ واحد، تنها منفی‌های فرابورس بودند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده