تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۸۰۳۱۴
سرویس خبر : انرژی

صرفه جویی ۷۰ میلیون دلاری پالایشگاه اصفهان با خرید تجهیزات داخلی

‌می‌متالز - سال گذشته با خرید تجهیزات داخلی با کیفیت برای پالایشگاه اصفهان از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به استفاده از ظرفیت تولید داخل برای تامین نیاز تجهیزات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: باید توجه داشت که ۲۵ درصد از سوخت مورد نیاز کشور در این شرکت تولید می‌شود و هرگونه اخلال در سیستم تولید به کشور آسیب می‌زند.

محسن قدیری با بیان اینکه در چند سال اخیر همواره همه بخش‌ها و به ویژه صنایع به دلیل وجود تحریم‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده اند، افزود: با همت جوانان نخبه ایرانی بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز خطوط تولید از شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود و می‌توان گفت امروز ۹۰ درصد تجهیزات پالایشگاه اصفهان ساخت داخل است.

او با اشاره به تولید قطعه کمپرسورها، پروانه پمپ‌ها، کاتالیست‌ها و حتی کمپرسور‌های "اینتگرال گییر" در کشور گفت: شرکت پالایش نفت اصفهان به ۶۰ هزار قطعه‌ای نیاز دارد که عمده آن در داخل کشور تولید می‌شود.

قدیری با تاکید بر اینکه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان قطعات مورد نیاز پالایشگاه اصفهان از شرکت‌های داخلی خریداری شد، افزود: چنانچه قرار بود این قطعات را از خارج وارد کنیم به حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که با این اقدام از خروج حدود ۷۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده