تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۸۷۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۵ هزار و ۳۶۸ واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با افزایش ۱۵ هزار و ۳۶۸ واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۵ هزار و ۳۶۸ واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴ هزار و ۵۷۴ واحد به رقم ۳۶۰ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۲۳ درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۲۸ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور از رشد ۱.۲۴ درصدی برخوردار شد. شاخص بازار اول بورس ۱.۱ درصد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۳۶ درصد برخوردار شد.

امروز نماد‌های پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، فولاد مبارکه، ملی‌مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

امروز نماد شستا، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بعد از برگزاری مجمع عمومی در هفته گذشته باز شد و قیمت سهام آن قدری افت کرد. در مجمع شستا به ازای هر سهم ۱۳۵ ریال سود تعلق می‌گیرد که سود‌های شستا از طریق سجام به حساب ذی‌نفعان واریز خواهد شد.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۸۱ واحد افزایش نسبت به روز قبل به رقم ۱۷ هزار و ۳۳۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران ۹۴۳ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۲۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۱۶۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۳۷ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، داروسازی دانا، فرابورس ایران، پتروشیمی قائد بصیر و برق نیروگاهی جهرم به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده