تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۷۸۹۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۰ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۰هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان در بیش از ۲۴۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۰ هزار و ۶۲۸ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۶۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید شد و در مقابل شرکت‌های صنعت غذایی کورش، توسعه معادن و فلزات و تامین سرمایه لوتوس پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۴۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان در ۱۷۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۱ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۸۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده