تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۷۹۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرش تاریخی شاخص بورس/ نماگر ۴۴ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۴۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۸ میلیارد و ۶۳۳ میلیون سهم و حقّ تقدم به ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان در بیش از ۳۵۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۴ هزار و ۷۸۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت تهران شد و در مقابل شرکت‌های کابل البرز، تأمین سرمایه نوین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۶۲ میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان در ۲۲۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) یک واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۷۰۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های تأمین سرمایه دماوند، بیمه سامان و مبین وان کیش بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده