تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۷۹۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

سبزپوشی بورس در آستانه نیمه دوم فصل زرد

‌می‌متالز - در جریان نخستین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۳۴ واحد (۲.۴۷ درصد) افزایش به رقم ۳۷۴ هزار و ۷۸۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۴۴ هزار و ۷۸۲ واحد (۴.۹۴ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۲۸ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز شنبه، ۱۴ آبان ماه، بیش از ۸ میلیارد و ۸۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه فراورده‌های نفتی در جریان معاملات امروز با ۳۶ هزار و ۷۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۴۳ هزار و ۶۴۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۷۶۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۳ هزار و ۷۶۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۵ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۱۸ هزار و ۷۷۱ معامله به ارزش یک هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴ هزار و ۳۴۱ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۶۷۵ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۲ هزار و ۹۱۹ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۵۰۶ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲ هزار و ۱۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت کابل البرز با ۲۴ واحد، شرکت تامین سرمایه نوین با ۱۶ واحد، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ۱۴ واحد، شرکت شهد ایران با ۴.۲ واحد و شرکت تامین سرمایه امید با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۱۴ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۲۱ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۷۰۷ واحد رسید.

همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۵۴ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۹ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۴ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۴ واحد و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت تامین سرمایه دماوند با ۰.۳۹ واحد، بیمه سامان ۰.۲۸ واحد وشرکت مبین وان کیش با ۰.۱۴ واحد، تنها منفی‌های فرابورس بودند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده