تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۸۲۵۳۳
سرویس خبر : انرژی

پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵ صاحب کشتی و خط آهن می‌شود

‌می‌متالز - در حال حاضر دو هزار و ۸۵۰ نفردر پالایشگاه اصفهان مشغول به کار هستند و با توجه به طرح‌های آتی این شرکت این تعداد به چهار هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، در حال حاضر دو هزار و ۸۵۰ نفردر پالایشگاه اصفهان مشغول به کار هستند و با توجه به طرح‌های آتی این شرکت این تعداد به چهار هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۵ به هلدینگ پتروپالایش صادرات محور تبدیل خواهد شد، برای تحقق این امر ۶ شرکت جدید در زیرمجموعه پالایشگاه اصفهان راه‌اندازی شده است.

محسن قدیری، با اشاره به تغییر چارت سازمانی پالایشگاه اصفهان به هلدینگ گفت:این تغییرات منجر به ایجاد ۲۰ اداره جدید شد که یکی از این ادارات میترینگ است که در واقع نظارت دقیق و مستمر بر مبادلات نفتی ورودی و خروجی پالایشگاه دارد.

وی با اشاره به آئین تجلیل از بازنشستگان ۱۰ سال اخیر این شرکت به ربیع گفت: امروز هر چه داریم و برنامه ریزی می‌کنیم بخاطر انرژی و ظرفیتی است که بازنشستگان برای ما ایجاد کردند و ما آنچه از آن‌ها یادگرفتیم با همکاری یکدیگر در راستای تعالی شرکت به اجرا می‌گذاریم.

۱۰ درصد از نیروی انسانی برای شرکت‌های جدید پالایشگاه از فرزندان بازنشستگان

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم با تائید هیئت مدیره ۱۰ درصد از نیروی انسانی مورد نیاز برای شرکت‌های جدید پالایشگاه نفت اصفهان از ظرفیت فرزندان بازنشستگان باشد تا آن‌ها کمتر دغدغه اشتغال فرزندانشان را داشته باشند فزود:قصد داریم فضای شهرک شهید منتظری را به فضایی شاد و مفرح تبدیل کنیم.

وی درخصوص برنامه‌های در دستور کار برای مدیریت راهبردی شرکت پالایش نفت اصفهان تصریح کرد: هدف‌گذاری دقیق، تعیین اولویت‌ها، عدم توجه به رقابت سنتی، توجه به میانبرها، ضرورت ریشه یابی مسائل در فرایند حل مساله، عدم غفلت نسبت به مسائل ریشه‌ای، توجه به مسائل کلیدی، انتخاب درست مدیران، کارپروری و مدیرپروری، نخبه پروری در همه زمینه‌ها، تصمیم گیری سریع در مواقع ضروری، داشتن کار سیستمی و نگاه به نقاط ضعف و قوت و تهدیدات و فرصت‌ها از برنامه‌های در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۵ به هلدینگ پتروپالایش صادرات محور تبدیل خواهد شد، گفت: برای تحقق این امر ۶ شرکت جدید در زیرمجموعه شرکت راه‌اندازی کرده‌ایم. شرکت راهبر ترابر انرژی از جمله این شرکت‌ها است که از یک ماه گذشته راه‌اندازی شده و در واقع یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل است، تاکنون برای این شرکت ۵۰ تانکر حمل و نقل خریداری شده و تا سال ۱۴۰۵ تعداد تانکر‌ها به ۵۰۰ عدد می‌رسد.

قدیری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۵ این شرکت صاحب کشتی می‌شود، افزود: همچنین خط آهنی را از پالایشگاه اصفهان به ورتان به طول ۷۸ کیلومتر در دست بهره برداری داریم که بیش از ۱۰ کشنده برای شرکت خریداری خواهیم کرد و خرید ۷۰ واگن و کانتینر مخزن دار برای این شرکت در دستور کار است؛ با راه‌اندازی بارانداز‌هایی در جنوب و خرید کشتی در سال ۱۴۰۵ فعالیت این شرکت در سطح بین المللی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: سودآوری شرکت راهبر ترابر انرژی در سال ۱۴۰۵ حدود ۳۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

حضور شرکت‌های دانش بنیان در پالایشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین به راه‌اندازی شرکتی برای ساماندهی حلال‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما این است که این شرکت سالانه ۳ همت برای پالایشگاه اصفهان درآمد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت مشعل پویا در انرژی‌های نو در سلول‌های خورشیدی و همینطور نیروگاه‌های بادی و خورشیدی ورود خواهد کرد و همه اقدامات آن بر مبنای دانش بنیان است افزود:این شرکت سومین شرکت تازه تاسیس پالایشگاه اصفهان است. این شرکت ۱۰ شرکت زیرمجموعه دارد و با تخصیص ۴۰ هکتار زمین، نظارت بر کارگاه مرکزی پالایشگاه اصفهان را در دستور کار خواهد داشت، تولید لوازم هایتک و ابزار دقیق، انواع کولرها، مبدل‌ها، فن‌های هوایی، رئاکتور‌ها و زیرساخت‌های ماشین‌های برقی برای آینده در کارخانه از فعالیت‌های شرکت مشعل پویا است.

ایجاد پارک گوگرد درپالایشگاه اصفهان

وی ادامه داد: شرکت دیگر ما برای پارک گوگردی فعالیت خواهد داشت و قرار است گوگرد بی ارزش را به ماده‌ای ارزشمند با تبدیل آن به اسید و آب اکسیژنه تبدیل کند که سودآوری آن به ۶ برابر افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان توضیح داد: شرکت اکسیر ایرانیان نیز در شوینده‌ها وارد می‌شود کرسین تصفیه و وارد ال‌ای بی می‌شود، برای این امر تجهیزاتی که پتروشیمی سال‌ها در انبار نگهداری می‌کرده را به مدار تولید وارد کنیم و در سال ۵۰ هزار تن انواع شوینده‌ها را تولید می‌کنیم.

وی درخصوص شرکت سهروردی نیز تصریح کرد: این شرکت ۱۳ پروژه را در دستور کار دارد، پروژه ته مانده‌های برج تقطیر، RFCC و شرکت‌های زیر مجموعه، پروپیلن و ال پی جی و شرکت‌های زیرمجموعه را به همت این شرکت در سال ۱۴۰۵ بهره برداری خواهیم کرد. همه این اقدامات به واسطه حمایت‌های هیئت مدیره روشنفکر، تیزبین و با فکر نو و دانش بنیان در دست اجرایی است.

قدیری ادامه داد: در ۶ ماه نخست سال گذشته نیم میلیارد دلار سود پالایشگاه بوده و امسال با سود ۳۵۷ درصدی رتبه اول بین پالایشگاه‌های ایران را به دست آوردیم.

برنامه‌های آموزشی برای بازنشستگان پالایشگاه اصفهان

معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت شرکت پالایش نفت اصفهان نیزاز تجلیل۴۸۰ نفراز بازنشستگان جامعه صنعت نفت خبرداد و گفت: در حال حاضر دو هزار و ۸۵۰ نفر مشغول به کار هستند و با توجه به طرح‌های آتی شرکت این تعداد به چهار هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

منصور خادمی، با بیان اینکه برای بازنشستگان برنامه‌های آموزشی در دستور کار داریم، گفت: همواره سعی ما این است که در بیرون از سازمان از ظرفیت کارگاه‌هایی که آن‌ها را به محیط کار نزدیک میکند، استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ربیع

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده