تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۸۰۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

بورس درجا زد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، شاخص هم‌وزن با ۸ واحد (۰.۰۲درصد) کاهش به رقم ۴۰۱ هزار و ۸۲۶ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۶ هزار و ۹۳۷ واحد (۰.۴۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز یکشنبه، ۲۲ آبان ماه، بیش از ۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۲ هزار و ۶۸۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۱ هزار و ۴۸۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۹ هزار و ۹۲۲ معامله به ارزش یک هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۵ هزار و ۴۸۹ معامله به ارزش یک هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۲۵ هزار و ۵۷۲ معامله به ارزش یک هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۸۲۱ واحد، شرکت پتروشیمی خارک با ۳۵۵ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۳۰۱ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۶۲ واحد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۸۶۱ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۸ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۷۰۲ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۰۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۲ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۷.۵۲ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۲۴ واحد رسید.

همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۱۱۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۸ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۱ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۱ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۴ واحد، بیمه سامان با ۳.۷ واحد و شرکت صنعتی مینو با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پالایش نفت لاوان با ۹ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۸ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۶ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۳.۴ واحد و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده