تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۰۴۰۵
سرویس خبر : انرژی
دبیرکل انجمن اعلام کرد:

ایده جدید برای تامین خوراک ۸۰ درصد شرکت‌های پتروشیمی با صرفه جویی مردم!

‌می‌متالز - دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی از ایده جدیدی برای تامین خوراک تا ۸۰ درصدی شرکت‌های پتروشیمی خبر داد که از طریق صرفه جویی مردم عملی خواهد شد!

به گزارش می‌متالز، احمد مهدوی‌ابهری با بیان اینکه صرفه‌جویی باید از منازل، صنایع مختلف و نیروگاه‌ها آغاز شود گفت: اگر مردم در ۴ ماه سال سرد صرفه‌جویی کنند، پتروشیمی‌ها ۸۰ درصد قیمت خوراک را به مردم می‌دهند. در این صورت و با صرفه جویی ۲ تا ۳ درصدی نه تنها گاز پتروشیمی‌ها در زمستان قطع نمی‌شود بلکه به تولید و ارزآوری هم کمک می‌کند.

وی افزود: تراز تامین خوراک پتروشیمی‌ها به خصوص خوراک گازی با توجه به شرایط تولید و مصرف منفی است و سال به سال هم اوضاع بدتر می‌شود؛ بنابراین یک روش سرمایه‌گذاری‌های جدید در میادین گازی و دیگری صرفه‌جویی است که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گازی برای درازمدت بوده طی یک تا دو سال جواب نمی‌دهد. پتروشیمی‌ها ورود به حوزه‌های گازی و سرمایه‌گذاری در این بخش را آغاز کردند تا هم به تولید گاز افزوده شود و هم اینکه از آن بهره‌مند می‌شوند.

مهدوی‌ابهری ادامه داد: اشکالاتی در قانون ماده ۱۲ رفع موانع تولید وجود دارد که باعث شده کارایی نداشته باشد. پتروشیمی‌ها تنها ۸ درصد گاز را مصرف می‌کنند، اما بیشترین، تولید، صادرات و ارزآوری را دارند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده