تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۸۰۳۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در یک سال اخیر؛

افزون بر ۱۳ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر به خارج صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون معادل ۱۳ میلیارد و ۵۶۵ میلیون دلار کالا با احتساب میعانات گازی از این استان به خارج کسور صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، روز یکشنبه مهدی صفوی اظهار داشت: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، محصولات کشاورزی و آبزیان بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرک‌های استان بوشهر را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: همچنین در این مدت یه ارزش ۲ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک‌های استان بوشهر به کشور وارد شده است که بیشترین میزان مربوط به اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول LED، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع لاستیک، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و برنج بوده است.

وی اعلام کرد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، سودان، نیجریه، موزامبیک، پاکستان و تایلندبیشترین مقصد کالا‌های صادراتی استان بوشهر و چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، تایلند، سریلانکا، ترکیه، ژاپن مبدا واردات کالا به بنادر این استان بوده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بخشی از از ظرفیت واردات کالا به بنادر استان بوشهر برای رونق تولید و اشتغال در حوزه صنعت این استان استفاده می‌شود.

صفوی با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر توسعه تجارت منطقه‌ای، گفت: از شهریور ماه گذشته تا کنون ۴۸۴ فقره کارت بازرگانی جدید در این استان صادر و ۹۰۷ فقره کارت نیز برای انجام فعالیت‌های بازرگانی تمدید شده است.

وی ادامه داد: همسایگی استان بوشهر با پنج کشور در حوزه خلیج فارس موقعیت ویژه‌ای را در عرصه تجارت و بازرگانی کالا‌های غیرنفتی به این استان بخشیده است که می‌تواند نقشی مهم در رونق اقتصادی داشته باشد.

منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده