تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۸۰۳۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش رئیس کانون صرافان از:

آخرین وضعیت دلار و علت عدم استقبال از درخواست آنلاین برای خرید

‌می‌متالز - رئیس کانون صرافان با اشاره به آخرین وضعیت دلار، علت عدم استقبال مردم از درخواست آنلاین خرید در سامانه بازار متشکل ارز را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز در روز‌های اخیر و پیش بینی روند قیمتی بازار به تسنیم گفت: دلار بازار آزاد در کانال ۳۴ هزار تومانی قرار دارد و حدود ۳۴.۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی افزود: دیروز در بازار متشکل ارز، شروع قیمت دلار برای صرافی‌ها ۳۳.۸ هزار تومان بود، ولی در ادامه با روند نزولی به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشت. درخواست آنلاین برای خرید ارز به دلیل نوسان کاهش قیمت‌ها مورد استقبال قرار نگرفت، اما در مقابل صرافی‌ها هم تقاضای چشم گیری برای خرید نیست که ناشی از کاهش نرخ‌ها است؛ بنابراین توصیه می‌شود مردم در بازار متشنج، اقدام به خرید نکنند.

سلطانی‌زاده ادامه داد: سامانه نیما به دلیل اثر‌گذاری و فروش زیاد حجم ارز می‌تواند از طریق افزایش تنوع فروش و کاهش مدت تحویل ارز به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کند. همچنین افزایش دامنه فروش در چرخه صرافی‌های و تسهیل شرایط خرید ارز توسط می‌تواند بازار ارز را اشباع کرده و روند افزایشی بازار را به‌سرعت معکوس کند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده