تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۸۰۳۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

استراحت شاخص‌ها بعد از شکست مقاومت ۱.۴ میلیون واحد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۰ واحد (۰.۷۵ درصد) کاهش به رقم ۳۹۸ هزار و ۸۱۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۰ هزار و ۹۶۸ واحد (۰.۷۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز دوشنبه، ۲۳ آبان ماه، بیش از ۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۶ هزار و ۹۶۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۲ هزار و ۱۰۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۲ هزار و ۲۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۹۷۰ معامله به ارزش یک هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۱ هزار و ۷ معامله به ارزش یک هزار و ۸۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی فناوران با ۱۰۸ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۵۲.۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۲ واحد، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۴۲ واحد و شرکت پتروشیمی خارک با ۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۸۶۸ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۶۲ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۸۳۳ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۷۶۷ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۳ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۰۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۴۱۹ واحد رسید.

همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲۵ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۱ واحد، بیمه سامان با ۲.۷ واحد، شرکت داروسازی کاسپین تامین با ۱.۲ واحد، شرکت پتروشیمی ارومیه با ۱.۱ واحد و بیمه کوثر با ۰.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۴ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۹ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۷ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۶.۴ واحد و شرکت پالایش نفت شیراز با ۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده