تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۹۲۱۱۱
سرویس خبر : انرژی
در این شرکت متانول ساز چه شد؛

درآمد "شخارک" نصف شد!

‌می‌متالز - درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی خارک در دی ماه سال جاری رقم زد، تنها ۴۹۷ میلیارد تومان شده است که نسبت به ماه گذشته ۵۲ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۶۳ درصد ریزش را در این دوره از خود بر جای گذاشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت پتروشیمی خارک در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در دی‌ماه سال جاری منتشر کرد، میزان درآمدی که از فروش محصولات خود در بازار خارج از کشور به دست آورد تنها برابر با مبلغ ۴۹۷ میلیارد تومان بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت پتروشیمی در ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون ۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان اعلام‌شده است.

درآمد
میزان سرمایه‌ای که پتروشیمی خارک در ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

روند درآمدزایی " شخارک "

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی خارک در دی ماه سال جاری رقم زد، تنها ۴۹۷ میلیارد تومان شده است که نسبت به ماه گذشته ۵۲ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۶۳ درصد ریزش را در این دوره از خود بر جای گذاشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای دی ماه نیز میزان درآمد‌های این پتروشیمی با نوسان همراه بوده و در روند خنثی قرار داشت که در نهایت در دی ماه رکورد منفی از خود برجای گذاشت و تا به این لحظه به کمترین میزان درآمدی خود در دی ماه رسیده است.

درآمد
"شخارک" میزان درآمدی که در دی‌ماه سال جاری اعلام کرد از فروش محصولات در بازار‌های خارج از کشور بود که مانند ماه‌های گذشته تمام درآمد این شرکت از فروش محصولات در بازار خارج از کشور با ۴۹۷ میلیارد تومان بدست آمده است.

میزان درآمدی که پتروشیمی خارک در دی ماه به دست آورد بیش از ۴۳ درصد پایین‌تر از میانگین درآمدی در ۹ ماه گذشته بود.

تفکیک درآمدزایی " شخارک "

پتروشیمی خارک در دی ماه از فروش محصولات تولیدی خود کسب درآمد کرد، اکنون در دهمین ماه از سال جاری بیشترین میزان درآمدی که "شخارک" به دست آورد مربوط به «متانول» با ۲۹۸ میلیارد تومان بود.

درآمد
محصول «بوتان» نیز با درآمدزایی ۱۴۴ میلیارد تومانی در جایگاه بعدی قرارگرفت، در دی ماه عنوان بیشترین نرخ فروش نیز به «بوتان» با ۱۴ میلیون و ۴۶۶ هزارتومان در ازای هر تن تعلق گرفت.

همان‌طور که گفته شد "شخارک" تمام درآمدزایی را از فروش محصولات در بازار خارج کشور بدست آورد و از ابتدای سال مالی تاکنون که ۱۰ ماه از آن می‌گذرد حدود ۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان درآمدزایی از فروش این محصولات داشته است.

روند فروش " شخارک "

شرکت پتروشیمی خارک در دی ماه مقدار فروش محصولات خود را بالغ‌بر ۵۰ هزارتن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تا انتهای دی‌ماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۸۵۶ هزار و ۷۹۵ تن گزارش شده است، مقدار فروش محصولات "شخارک" در دی‌ماه نسبت به ماه گذشته ۴۷ درصد کاهش پیدا کرد.

درآمد
همانگونه که در جدول فوق ملاحظه میکنید شرکت پتروشیمی خارک تا به این لحظه فروش و درآمد تقریبا خنثی داشته است، اما از مهرماه به‌نوعی در روند نزولی قرارگرفته است و در دی به پایین‌ترین مقدار فروش رسیده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده