تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۷۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

آغاز سبز نخستین روز هفته

‌می‌متالز - در جریان معاملات نخستین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۹۲۴ واحد (۱.۸۹ درصد) افزایش به رقم ۴۸۲ هزار و ۱۲۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۸ هزار و ۹۳۹ واحد (۱.۲۰ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۹۸ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز شنبه، ۱۷ بهمن ماه، بیش از ۲۲ میلیارد و ۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۵ هزار و ۲۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۲۱ هزار و ۵۰۹ معامله به ارزش ۱۶ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه بانک‌ها با ۶۲ هزار و ۳۰۶ معامله به ارزش ۷ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۱ هزار و ۸۸۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۱ هزار و ۴۴۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۵ هزار و ۱۸۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اثفهان با یک هزار و ۴۳۵ واحد، ایران خودرو با یک هزار و ۳۱۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۳۰۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۳۰۰ واحد و سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۲۸۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۲۹۲ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۹ واحد، شرکت پتروشیمی خارک با ۷۳ واحد، شرکت پتروشیمی خراسان با ۶۱ واحد و شرکت پالایش نفت تبریز با ۵۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۱۷ دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۵۱.۹۵ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۶۷ واحد رسید.

همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۹۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، پلیمر آریاساسول با ۱۹ واحد، بانک دی با ۹ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۹ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۷ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ارانیان با ۴.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارگاد با ۱۰۲ واحد، شرکت سنگک آهن گهر زمین با ۹ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۳.۶ واحد، شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک با ۳ واحد و پالایش نفت لاوان با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده